Mihai Șora a postat un mesaj pe rețelele de socializare, arâtându-se nedumerit de prețul prea mare al facturii la curentul electric, nu mai puțin de 6.096,99 lei.
Enel a dezlegat misterul facturii de peste 6.000 de lei primite de filosoful Mihai Șora. Trebuie să știe toată lumea, ca să n-o pățească
Filosoful și eseistul român Mihai Șora s-a arătat uimit de prețul pe care îl are de achitat la energie electrică pentru consumul din luna august, asta după scumpirile din ultimele luni, resimțite, de altfel, de mare parte de fiecare dintre noi.
Așa cum îi stă în fire, de a scrie folosind cuvinte cu înțeles, Mihai Șora a postat pe pagina domniei sale de Facebook un mesaj, cunoscut deja de unii cititori:
„Un bec mititeluț, la masa de scris: economic i se spune. Un frigider A+++, Zanussi, și el mititel (cel mai scund din comerț). Un laptop HP (care stă să-și dea obștescul sfârșit, dar care nu a fost vreodată, în lunga lui viață, energivor). O tabletă cu măr. Un telefon mobil. O mașină de spălat rufe (de care nu abuzăm, fiind – de la natură – mai sobri și curăței). Atât. Nu televizor. Nu aer condiționat. Nu mașină de cafea. Nu alte electrocasnice (cum ar fi mașina de tocat firul de leuștean în patru).
6.096,99 lei (șase mii nouăzeci și șase și nouăzeci și nouă centime) de plată la ENEL – factura cu ID 42005859787. Data scadentă: 28.09.2022. Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant. Cum să fac?”
Despre ce este vorba mai exact
Dar adevărul s-a aflat și enigma a fost desulșită. Filosofului de fapt nu i s-a citit contoarul din august 2020, adică de aproape doi ani, și a venit, în cele din urmă, regularizarea ENEL.
„Bună ziua, Vă contactez din partea Oxygen, agenția de comunicare a grupului Enel în România, în legătură cu materialul de presă despre factura domnului Mihai Șora, publicat pe 14.09.2022, în cadrul emisiunii ”Sub Semnul Întrebării!” la ora 20:59 și la ora 21:40.
Ulterior, reprezentanții Enel Energie Muntenia au revenit cu următoarea poziție, confirmând că este vorba despre regularizare. Totodată, ni se recomandă ce trebuie să facem, pentru a nu ne trezi într-o situație asemănătoare:
“Enel Energie Muntenia a emis pe numele domnului Mihai Șora o factură de regularizare care reflectă consumul real înregistrat în perioada respectivă (octombrie 2020 – august 2022), când nu s-au putut efectua citiri de contor, din cauza lipsei de acces în locuință (unde este amplasat acesta).
Asigurăm toți clienții că verificăm modul de facturare și îl adaptăm continuu, astfel încât el să reflecte corect modificările legislative numeroase și la intervale scurte de timp în domeniul energiei.
De asemenea, îndrumăm clienții să transmită lunar indexul lor de consum de energie și să asigure accesul la contor pentru citire, astfel încât facturarea să reflecte consumul lor real.” Cu mulțumirile de rigoare, semnează: Dania Mihai, Account Coordinator.
Foto: evz