Lifestyle

După mâncare, vine și schimbarea încălțămintei: sandale, pantofi, cizme făcute din mere, ananas, ciuperci, cactus…

După mâncare, vine și schimbarea încălțămintei: sandale, pantofi, cizme făcute din mere, ananas, ciuperci, cactus…
worldofvegan.com

În zilele noastre, consumatorii solicită opțiuni de modă mai etice, sustenabile, modelând astfel viitorul încălțămintei.

Vorbim de o nouă generație de cumpărători conștienți, care stimulează cererea de încălțăminte vegană, iar industria estimează o creștere de până la peste 300 de miliarde USD până în anul 2030.

Factorii care determină trecerea la adoptarea unui alt stil în domeniul încălțămintei

Potrivit unui studiu al Allied Market Research (AMR), din ce în ce mai mulți oameni aleg să trăiască un stil de viață vegan, pe măsură ce gradul de conștientizare a drepturilor animalelor crește, iar acest lucru se așteaptă să crească în următorul deceniu, impactând, la rândul său, industria încălțămintei.

De asemenea, sustenabilitatea a devenit o preocupare majoră, ceea ce duce la creșterea cererii pentru încălțămintea ecologică.

FOTO inhabitat.com

De asemenea, în raport se arată că datorită progreselor în tehnologia materialelor și inovației, disponibilitatea opțiunilor de încălțăminte vegană de înaltă calitate, la modă este în creștere.

Concret, ce soluții eco adoptă producătorii din această industrie

Pentru a produce pantofi care sunt mai buni cu animalele și cu planeta, unele mărci adoptă noi materiale de ultimă oră pe bază de plante, cum ar fi pielea de măr și pielea de cactus, în timp ce altele folosesc alte materiale prietenoase cu animalele, inclusiv plastice reciclate și piele artificială.

În domeniul încălțămintei vegane, unele dintre mărcile de top includ:

  • Adidas
  • Nike
  • Matt & Nat
  • AERA NY
  • Hexa Vegan Shoes
  • Rothy’s și Sylven NY

Colecția de pantofi din piele de ananas de la Nike/ FOTO speciesunite.com

Potrivit organizației non-profit Material Innovation, pe măsură ce mai multe companii intră pe piață, tehnologia din spatele materialelor de ultimă generație se diversifică.

De exemplu, sursa principală de materiale pentru alternativele de piele au fost derivate din plante, dar pentru a imita mai exact funcționalitatea și estetica pielii de origine animală, noi companii folosesc acum miceliu și materiale derivate din microbi.

FOTO manzmic.ro

Ce arată rapoartele de mediu

Conform Programului Națiunilor Unite pentru Mediu, industria modei:

  • reprezintă până la 10% din producția globală de dioxid de carbon, mai mult decât zborurile internaționale și transportul maritim combinate.
  • este responsabilă pentru o cincime din cele 300 de milioane de tone de plastic produse în întreaga lume în fiecare an
  • este sacrificatoarea a miliarde de animale anual pentru blană, piei, mătase, lână și multe altele

FOTO speciesunite.com

Pielea vegană, cea mai responsabilă opțiunea ecologică

Studiile arată că producția de piele sintetică și materiale de ultimă generație pe bază de plante, cum ar fi mirum și pielea de ciuperci, are o fracțiune din emisiile de CO2 în comparație cu pielea de vacă.

În acest context, AWR a declarat că „pielea vegană este adaptabilă și frecvent biodegradabilă. În comparație cu pielea naturală și pielea sintetică, se apreciază că are o amprentă de carbon mai mică, ceea ce o face cea mai responsabilă opțiunea ecologică”, citează speciesunite.com