Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti a fost inaugurat astăzi. Odată deschisă circulația pe lotul Piatra Olt – Slatina, tot tronsonul 2 al Drumului Expres DEx 12 Craiova – Pitești va fi utilizabil, pe toți cei aproape 40 de kilometri ai săi, după ce în aprilie fusese deschis traficul pe primul lot care ocolea Balșul, marcând atunci practic deschiderea primilor kilometri veritabili de drum expres din România.
Drumul Expres Craiova- Piteşti este gata! La doar trei luni de la inaugurarea, numărul de kilometri daţi în folosinţă s-a dublat
„La doar trei luni de la inaugurarea primului drum expres din România, cel care va lega Piteşti de Craiova, numărul de kilometri daţi în folosinţă s-a dublat. Celor 18,5 km deschişi traficului în aprilie, li se adaugă acum încă 21,4 km, care permit parcurgerea distanţei Balş-Slatina în regimul unui drum de mare viteză. După Balş, Slatina este al doilea oraş de pe traseul DEx12 care scapă de traficul greu de pe străzi. În plus, noul pod peste Olt va permite reparaţiile necesare pentru podul DN65”, afirmă premierul în postare.
Potrivit lui Nicolae Ciucă, ”drumul expres, care are acum 40 de kilometri, marchează începutul marilor proiecte de infrastructură pe care Guvernul le pregăteşte în această zonă a ţării”.
”Urmează finalizarea lucrărilor la tronsoanele 3 şi 4, care leagă Slatina de Piteşti şi de autostrada A1, dar şi la tronsonul 1 Craiova-Balş. În viitor, după finalizarea proiectului unui nou drum de mare viteză Craiova-Lugoj, infrastructura din Oltenia va avea o axă de transport rutier Est-Vest, un stimulent major pentru dezvoltarea economiei locale”, mai afirmă prim-ministrul.
La rândul său, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus că încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie, arătând că, în acest ritm circulația pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024.
Trebuie precizat că de aceste ultime tronsoane nu ocupă compania lui Umbrărescu, licitațiile fiind câștigate de firme din străinătate.
„Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Pitești-Craiova: aglomerația provocată de tranzitarea orașelor Slatina și Balș!”, spune ministrul.
„Din păcate, Antreprenorul italian care lucrează pe tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova și intrarea în Balș) are mari întârzieri. Stadiul fizic de doar 52% arată că pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisă circulația până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul’, a continuat Grindeanu.
Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Pitești, în lungime de peste 120 de km, este finanțat din bani europeni (POIM 2014 – 2021).