Hidroelectrica cel mai mare producător de energie electrică din România nu va mai emite facturi în perioada următoare. Explicația o oferă chiar reprezentanți ai companiei. Amănunte în cele ce urmează.
De ce Hidroelectrica sistează temporar serviciile de facturare și când vor fi reluate activitățile
Cel mai mare producător de energie electrică din România, Hidroelectrica, nu va mai emite facturi în perioada următoare explicația fiind modernizarea softurilor și bazelor de date, proces care va întrerupe temporar activitatea departamentului de facturare.
Compania de stat Hidroelectrica a anunțat că procesarea solicitărilor și a reclamațiilor vor fi afectate în egală măsură, precum și soluționarea cererilor existente, adunate până în prezent.
Intervalul anunțat de Hidroelectrica pentru implementarea noilor softuri este 27.10.2022 -10.11. 2022. Dosarele depuse în intervalul amintit anterior vor fi procesate ulterior intervalului amintit, scrie Infofinanciar.
Potrivit analizei publicației menționate, în momentul de față Hidroelectrica are cele mai mici costuri de producție și a intrat pe piața energiei electrice încă de la începutul lunii iulie a acestui an, cu cele mai mici prețuri pentru gospodăriile populației.
Tariful perceput este de 0,66 lei/kWh pentru București, oferta fiind valabilă doar până la finalul acestui an, perioadă în care poate primi noi clienți la tariful menționat.
Numărul de facturi livrate lunar, potrivit estimărilor companiei, ajunge, numai în anul 2022, la aproape 2500, dar activitatea de expediere a facturilor va fi externalizată, în contextul în care Hidroelectrica a lansat platforma on-line de conectare pentru clienții casnici. Costurile externalizării se ridică la aproximativ 120.000 de lei plus TVA, mai scrie sursa citată.
La începutul lunii octombrie a.c., și EVZ a publicat o statistică potrivit căreia Hidroelectrica a primit 40.589 de reclamații din partea clienților casnici în prima jumătate a acestui an, potrivit datelor publicate de companie.
Hidroelectrica a primit în total 40.762 de reclamații de la toți clienții, dintre care 40.589 de la clienții casnici, iar aproape toate reclamațiile (40.476) au fost justificate, doar 286 fiind catalogate de companie ca fiind nesoluționabile, potrivit centralizării semestriale a Hidroelectrica.
Iar cele mai multe reclamații fac referire directă la facturarea energiei consumate, în condițiile în care se știe deja că Hidroelectrica nu trimite facturi lunare și se lucrează la rezolvarea acestui impediment, circa 25.000. Dintre acestea, mai mult de o treime, adică peste 8 500, nu au fost soluționate însă, în termenul legal. Materialul analiză pe larg click aici.