Actual Social

De ce a decis Metrorex să introducă în circulație, de luni, șapte noi garnituri de tren subteran

De ce a decis Metrorex să introducă în circulație, de luni, șapte noi garnituri de tren subteran
EVZ

În ziua de vineri, 30 septembrie 2022, Metrorex a anunțat că va introduce încă șapte trenuri în reţeaua de metrou, odată cu începerea anului universitar.

De ce a decis Metrorex să introducă în circulație, de luni, șapte noi garnituri de tren subteran

Începând de luni, 3 octombrie a.c., șapte trenuri noi vor intra în circuitul de transport subteran, respectiv la metrou. Motivul îl reprezintă începerea anului universitar. Acestea urmează a fi utilizate, în special în orele de vârf când există un aflux mare de călători.

Prin comunicatul emis spre difuzare redacției noastre, Metrorex anunță că ”începând de luni, 3 octombrie a.c., odată cu începerea anului universitar, vor fi introduse în circulație în rețeaua de metrou încă 7 trenuri. Acestea vor fi folosite, în special,  în intervalele cu vârf de trafic: 7.00-9.00 și 17.00-19.00, suplimentar față de trenurile aflate în program”.

Și, în plus, prin această măsură și Metrorex reconfirmă faptul că dorește condiții mai bune de transport pentru bucureșteni sau cei aflați în tranzit.

”Măsura vine ca urmare a demersurilor făcute de către Metrorex împreună cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin efectuarea de plăți către prestatorul de servicii de mentenanță și salubrizare, în vederea îmbunătățirii condițiilor de transport în comun cu metroul”, se mai menționează în același comunicat.

Foto: Metrorex

Explicația aglomerației de la metrou

Și totuși există o explicație pentru aglomarația zilnică de la metroul bucureștean. Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri, se arăta într-un comunicat pentru media din luna august a.c. Unele trec revizii periodice, altele au reparații uzuale planificate sau ies din uz.

Mai apar și probleme tehnice pe parcurs, imprevizibile. Dar cea mai mare problemă, Metrorex a avut-o cu diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate, pe această temă fiind o întreagă dispută. Un amplu material pe această temă – click aici.

Și încă un alt aspect deloc de neglijat pentru întârzieri sunt reparațiile, modernizările și pregătirile la darea în exploatarea a noi tronsoane subterane.