Autoturismele vor fi nevoite să poarte la bord o cutie neagră, precum avioanele. Implementarea acestei idei se va face în două etape. Măsura este prevăzută prin lege. Și unde este lege nu-i tocmeală, deci, ce ne rămâne de făcut.
Cutia neagră în mașină, obligatorie din iulie 2022. Iată tot ce trebuie să știm despre această decizie
Cutia neagră în mașină, obligatorie din iulie 2022. Autoturismele vor fi nevoite să poarte la bord, prin lege, o cutie neagră, precum au și avioanele. Implementarea acestuia se va face în două etape. Iată tot ce trebuie să știi despre această decizie.
În primul rând, aceasta este o prevedere inițiată de Consiliul European (CE). Vizează, în primul rând, producătorii de automobile. În rest, deocamdată, au loc dezbateri pe tema dată.
Prima etapă prevede că, începând cu data de 6 iulie, toate modelele noi de autoturisme, camioane, autobuze și vehicule comerciale aprobate vor trebui să includă acest nou sistem în echipamentele lor de serie.
Peste doi ani, începând cu luna iulie 2024, toate mașinile care vor fi înmatriculate pentru prima dată vor fi nevoite să îndeplinească, obligatoriu, această cerință.
Noul dispozitiv, cunoscut colocvial ca o cutie neagră prin analogie cu cele folosite în aviație, primește denumirea tehnică de EDR (Event Data Recorder). Funcția sa este de a înregistra un număr mare de date care sunt utilizate pentru a analiza circumstanțele anterioare unui accident.
Ce trebuie să știm despre EDR
EDR înregistrează informațiile care sunt generate în timp ce vehiculul se află în mișcare. Şi salvează informațiile care apar în intervalul de timp cuprins între 30 de secunde înainte de producerea accidentului și 10 secunde după, transmite Reuters, citat de ziarulromanesc.at.
În datele stocate de EDR sunt înregistrate variabilele diferiților parametri ai mașinii. Aici va fi înregistrată viteza, accelerația, frânarea, poziția volanului sau starea centurilor de siguranță. De asemenea, se va afla astfel dacă au fost activate semnalizatoarele sau luminile. Cutia arată inclusiv forța unui potențial impact (longitudinală și laterală), precum și turația motorului, dar și înclinarea vehiculului.
Datele personale, protejate sau nu
În privința protejării datelor cu caracter personal, oamenii au temerea că intimitatea lor va fi profund afectată, prin introducerea acestei cutii negre, în interiorul mașinii lor.
Introducerea cutiei negre pentru mașini ridică, evident, mai multe semne de întrebare în ceea ce privește protecția datelor și a vieții private.
CE a precizat că sistemul nu va permite identificarea proprietarului autovehiculului sau a șoferului și nu va putea înregistra convorbirile de la bord, ca în cazul avioanelor. Iar Parlamentul European urmează să definească în mod clar și precis durata păstrării datelor, precum și persoanele sau entitățile care le vor putea consulta.
Foto: ziarulromanesc.at