Lifestyle

Cumpărăturile de Crăciun. Mâncarea și băutura, în topul listei europenilor

masa de crăciun, sursa foto agrointel.ro
sursa foto agrointel.ro

Supermarketurile din Marea Britanie și din Europa oferă mai multe produse alimentare de sărbători sub marcă proprie. De la friptura de rață până la biscuiți cu trufe. În timp ce familiile cu bani puțini optează pentru mesele de Crăciun acasă. Reducând în același timp cheltuielile cu cadourile și mâncarea în oraș.

Mesele festive sunt prioritare. Deoarece inflația obligă gospodăriile să își ajusteze bugetele, spun directorii și analiștii de piață. Pentru unii comercianți, aceasta este o șansă de a vinde mai mult consumatorilor care își permit să cheltuiască în timpul sărbătorilor.

Cumpărăturile de Crăciun

„Tendința în ceea ce privește produsele alimentare este puternică. Suntem pregătiți pentru un Crăciun alimentar puternic”, a declarat Simon Roberts, directorul general al Sainsbury’s. Al doilea mare producător de alimente din Marea Britanie.  Sainsbury’s și-a extins gama de produse alimentare premium de marcă proprie „Taste the Difference”. Adăugând 170 de noi produse alimentare de Crăciun. Inclusiv o mâncare gata preparată pentru patru persoane din rață, cartofi și sos de afine la prețul de 28 de lire și tartine de somon afumat la prețul de 3,75 de lire.

Britanicii se așteaptă să cheltuiască anul acesta de Crăciun cu aproximativ 105 lire sterline mai mult decât în 2022. Potrivit unui studiu Barclays, alimentele și băuturile festive vor fi cele care vor contribui cel mai mult la această cheltuială. Cu o creștere medie de aproape 26 de lire sterline.

Vânzări mai mari în 2023

Liderul pieței britanice Tesco pune la vânzare mai multe produse față de anul trecut, a declarat directorul general Ken Murphy. Deoarece se așteaptă ca oamenii să iasă mai puțin în oraș și să petreacă mai mult timp acasă cu prietenii și familia.

„Am multe de făcut în următoarele două săptămâni și preferăm să facem lucrurile acasă. Este mai relaxant”, a declarat Robyn Asher, în vârstă de 55 de ani. În timp ce făcea cumpărături într-un supermarket Sainsbury’s din East Dulwich, Londra. „Poți bea vin mult mai bun acasă, pentru că marja de profit este mult prea mare în restaurante”, a adăugat ea. În căruciorul ei se aflau cinci sticle de vin și una de șampanie pentru sărbătorile de Crăciun ale familiei sale. Aceasta a  profitat de oferta supermarketului de 25% reducere pentru șase sticle.

Buget redus pentru sărbători

James Simpson, directorul general al producătorului de șampanie Pol Roger, a declarat că, deși creșterea vânzărilor de șampanie va încetini probabil în general în 2023, el a anticipat vânzări puternice de Crăciun. Când chiar și consumatorii economi au tendința de a se răsfăța.  Britanicii au cumpărat 3,9 milioane de litri de șampanie în acest an. În scădere cu 9% față de anul trecut, potrivit datelor Kantar.

În Franța, cumpărătorii își propun să își reducă anul acesta cheltuielile totale de Crăciun, bugetul mediu fiind redus cu 19 euro față de 2022. Potrivit unui sondaj realizat de Cofidis și CSA Research. Aceștia își propun să își reducă cel mai mult cheltuielile pentru cadouri.

Potrivit unui studiu McKinsey, supermarketurile și-au mărit gama de alternative la alimentele de marcă. Deoarece o mare majoritate (78%) a consumatorilor din Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit, indiferent de grupele de venituri, declară că se orientează către produse mai ieftine. Sau că fac cumpărături la comercianții cu prețuri mai mici, conform Reuters .