Economic

Cum se pregătesc magazinele online pentru un potențial lockdown? 94% dintre ele mizează pe social media ca principal canal de vânzare

Cum se pregătesc magazinele online pentru un potențial lockdown? 94% dintre ele mizează pe social media ca principal canal de vânzare

În urma unui sondaj despre modul în care se pregătesc magazinele online pentru un potențial lockdown realizat de Glami, primul motor de cautare online de moda din Romania, a rezultat că 94% dintre magazinele online de modă mizează pe social media ca principal canal de vânzare. 63% dintre respondenti sunt magazine cu vanzare exclusiv online; 37% sunt retaileri omnichannel (vanzare online + in magazinele fizice).

– 52% dintre magazinele online considera ca un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online si ar duce la cresteri.
– comparativ cu 2019, cu toate acestea, 40% din retailerii omnichannel au raspuns ca veniturile lor sunt mai mici in 2020, in ciuda cresterilor la nivelul veniturilor din online.
– 44% dintre respondentii la sondaj au declarat ca intentioneaza sa investeasca mai mult in publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.

Magazinele au luat deja masuri pentru un al doilea lockdown

89% dintre participantii la sondaj au raspuns ca au implementat ori sunt in curs de implementare masuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.

Ca parte din aceste masuri:

● 94% dintre magazine se concentreaza pe social media ca un canal de marketing si vanzare profitabil in aceasta perioada
● 59% au instituit reglementari speciale de siguranta in depozitele lor
● 53% s-au concentrat pe actiuni de crestere a vanzarilor de Black Friday si in decembrie 2020
● 24% si-au reorganizat lanturile de aprovizionare, integrand furnizori locali
● 41% au reorganizat si redirecționat bugetele din offline in online, inclusiv prin inchiderea unor magazine fizice si prin upgradarea platformelor lor online.

In plus, 1 din 5 magazine online a luat in considerare schimbari in achizitii si sortimentatie, inclusiv vanzarea mastilor de protectie, concentrandu-se mai mult pe colectiile de baza si pe mai multa cercetare si dezvoltare in ce priveste tendintele.

Strategii pentru cresterea vanzarilor in iarna 2020-2021 – top canale de vânzare

In intervalul noiembrie-decembrie 2020, 56% dintre magazine pregatesc mai multe campanii de reduceri decat anul trecut. In ceea ce priveste strategia lor de marketing si vanzari, magazinele online se vor concentra pe retelele sociale (Facebook, Instagram), urmate de reclame Google, marketing prin e-mail, marketing de continut si SEO si marketing afiliat.

Pe de alta parte, colaborarile cu influencerii sunt, de asemenea, un canal profitabil luat in considerare de e-tailers, imediat dupa campaniile de marketing afiliat. La spectrul opus, publicitatea outdoor si publicitatea radio/TV se claseaza pe ultimele locuri.

Trenduri in fashion e-commerce in 2021

In privinta celor mai relevante tendinte pentru anul viitor, respondentii au evaluat retelele sociale drept principalul canal de marketing pentru vanzarile online de moda. Moda tip augmented reality si moda sustenabila sunt alte doua tendinte cu tractiune, ne arată în comunicatul trimis de Glami.