Lifestyle

Cum scăpăm de căldura din mașină fără a ne fi afectată sănătatea. Sfaturi practice pentru șoferi

Cum scăpăm de căldura din mașină fără a ne fi afectată sănătatea. Sfaturi practice pentru șoferi
Foto: dormag

Este vară, cald, uneori caniculă. Temperatura ridicată ne determină să deschidem toate ferestrele la mașină sau să folosim aerul condiționat din interiorul acesteia. Despre varianta optimă vom vorbi, în continuare.

Cum scăpăm de căldura din mașină fără a ne fi afectată sănătatea. Sfaturi practice pentru șoferi

Chiar dacă avem aerul condiționat funcțional, acesta, știm bine deja că își face efectul abia la câteva minute după urcăm la bordul sau în interiorul mașinii. Cunoscătorii spun că mai întâi aerisim mașina și apoi, pornim motorul.

Pentru stabilirea unui confort climatic cât mai rapid, ideal este ca temperatura din autoturism să fie deja cât mai scăzută, înainte de a urca în mașină.

Există câteva sfaturi tocmai bune pentru cei care au rămas fără freon sau care pur și simplu nu pot suporta aerul rece, din motive evidente de sănătate.

Utilizarea parasolarului ajută la menținerea unei temperaturi mai scăzute în mașină. Poate fi montat pe parbriz, după ce parcăm autoturismul. Astfel, bordul, tapițeria de pe banchete, precum și volanul nu vor mai fi ”încinse” când revenim în interiorul vehiculului.

Pentru a scăpa de efectul de saună, se recomandă aerisirea automobilului, imediat ce intrăm în el. Se poate face un pic de curent, prin deschiderea portierelor, ferestrelor. Înainte de a porni aerul condiționat, se recomandă ventilarea încăperii date.

Un aspect simplu, dar esențial, îl constituie parcarea mașinii la umbră. Evitați, pe cât de mult posibil, razele soarelui.

Cea mai frecventă greșeală este aceea de a porni, imediat ce urcăm în mașină, aerul condiționat.

Pericolul nevăzut care afectează sănătatea

Când intrăm în maşină şi pornim motorul, dăm drumul şi la aerul condiţionat, fără să ne gândim la pericolul la care ne expunem (și la care îi expunem implicit şi pe pasageri), în ceea ce privește sănătatea.

Potențiale probleme medicale: apariţia cancerului sau altor boli cronice grave cum ar fi diabetul, alzenheimerul, infarctul, insuficiența cardiacă, litiaza renală, leucemia sau ateroscleroza. Surse: Toxicity of Parked Motor Vehicle Indoor Air , Cancerul și benzenul.

Atunci când ne lăsăm maşina afară în soare, o lăsăm desigur cu geamurile închise, ceea ce duce la acumularea benzenului în interior. Astfel, se poate acumula o cantitate de 400 – 800 de miligrame de benzen avertizează specialiștii în domeniu, sunt elaborate nenumărate studii despre toxicitatea pe care o degajă pielea, textilelele, antifonajul, materialele sintetice din care este alcătuit interiorului automobilului.

La temperaturi mai mari de 16 grade Celsius, mai ales dacă lăsați mașina în soare, nivelul de benzen poate atinge şi 4.000 mg, de 40 de ori nivelul permis de benzen. Oamenii inhalează benzenul acumulat în maşină, o substanţă cancerigenă care afectează rinichii, ficatul şi ţesutul osos. Mai mult, organismul depune eforturi însemnate de a elimina aceste substanțe toxice ce se acumulează în aerul din mașinile neaerisite, scrie dormag.

Benzenul se regăsește în aproape toate materialele sintetice din care sunt făcute componentele interiorului mașinii, are un miros dulceag, se evaporă repede, de aceea este foarte important ca să aerisiți mașina înainte de a urca în ea, în special dacă nu a fost folosită câteva zile. Presupunând că folosiți automobilul în fiecare zi, repetând aceleași obișnuințe, eronate, acest risc de a dezvolta o boală cronică (în special cancer) este unul foarte mare, aproape iminent.