Lifestyle

Cum poți gestiona stresul la locul de muncă. Află ce spun experții

Stres, sursa foto libertatea.ro
sursa foto libertatea.ro

Sunt șanse să te fi epuizat înainte de a-ți da seama. Stresul poate aduce cu sine multe probleme. Epuizarea nu este un fenomen nou. Termenul a fost inventat pentru prima dată în anii 1970. Pentru a descrie starea pe care lucrătorii o resimțeau la locul de muncă. Dar abia în urmă cu trei ani, Organizația Mondială a Sănătății l-a recunoscut oficial ca fiind un fenomen profesional.

Așa numitul „burnout” rezultă din „stresul cronic la locul de muncă, care nu a fost gestionat cu succes.” Totuși, stresul se poate manifesta printr-o multitudine de simptome și nu toate sunt evidente. A explicat Dr. Wendy Suzuki, cercetător în neuroștiințe la Universitatea din New York. „S-ar putea să vă simțiți în mod constant îngrijorat, furios sau pur și simplu foarte, foarte obosit. Există o întreagă gamă de emoții negative și simptome fizice ale epuizării.” a explicat aceasta.

Stresul la locul de muncă

Lupta cu distragerile constante la locul de muncă este un alt semn ascuns că te îndrepți spre epuizare. Cercetările anterioare au arătat că epuizarea poate modifica circuitele din creierul tău. De asemenea, face mai dificilă concentrarea, ceea ce duce la dificultăți în a ignora întreruperile de la locul de muncă și să rămâi concentrat.

Este imposibil să elimini complet stresul de la locul de muncă. Dar poți reduce riscul de epuizare cu o simplă ajustare a rutinei, spune Nicholette Leanza, psihoterapeut în Beachwood, Ohio. Unul dintre primele semne ale epuizării, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, este lipsa de energie. S-ar putea să vă fie din ce în ce mai greu să vă concentrați asupra sarcinilor de la locul de muncă. Sau să vă simțiți mai puțin motivat să vă faceți treaba. Când se întâmplă acest lucru, Leanza recomandă o practică simplă. Care vă poate proteja creierul de stres și îl poate păcăli să fie mai productiv: asocierea activităților.

Cum poți scăpa de stres

Iată cum funcționează: Ori de câte ori vi se atribuie o sarcină dificilă sau stresantă la serviciu, asociați-o cu o activitate care vă relaxează sau vă aduce bucurie. De exemplu, poți asculta muzica ta preferată în timp ce răspunzi la un e-mail frustrant. Sau îți poți face un masaj al mâinilor în timpul unei ședințe lungi și obositoare.

„Încorporarea unor mici activități de autoîngrijire în rutina ta de lucru ajută cu adevărat la diminuarea tensiunii. Odată ce creierul tău se blochează într-un tipar de gânduri negative și anxietatea se inflamează, este cu atât mai greu să realizezi ceva, ca să nu mai vorbim de a gândi clar.” a spus Leanza.

Împerecherea activităților, adaugă ea, vă ajută să identificați strategii sănătoase pentru a face față stresului. Și să practicați câteva limite blânde la locul de muncă, astfel încât „chiar dacă nu vă iubiți slujba, aceasta este mai ușor de tolerat.”

Activități recreative

Cercetările au arătat că plimbarea în natură, ascultarea muzicii, joaca cu un animal de companie și meditația, printre alte activități, pot declanșa eliberarea de hormoni „de bine”. Cum ar fi dopamina, serotonina și endorfinele. Combinarea muncii cu activități relaxante poate, de asemenea, „să ia puterea stresului și să vă ajute să vă simțiți mai stăpân pe orice situație în care vă aflați. Este într-adevăr cel mai bine păstrat secret pentru a preveni epuizarea.” a spus Leanza, conform CNBC .