Față de 2021, vânzările unor produse au crescut de şase ori în acest an, în actualul episod de frig şi pe fondul eforturilor de a economisi energie în criza actuală.
Iar, în încercarea de a scăpa de frig în criza energiei:
- britanicii cumpără în neştire sticle pentru apă fierbinte, iau cu asalt „băncile de căldură”,
- danezii se mută în campinguri,
- grecii încearcă, în acest context, să atragă din ce în ce mai mulţi europeni.
Vânzări mai mari de șase ori mai mult față de 2021
Așadar, în contextul actual, potrivit John Lewis, vânzările de astfel de produse au crescut de şase ori faţă de anul trecut. Iar, în multe magazine din Londra şi Manchester, sticlele Argos s-au epuizat.
Profitând de starea de disperare a britanicilor, cauzată de încercarea de reducere a consumului de energie, retailerii depun eforturi să-i tenteze cu o serie întreagă de produse cum ar fi:
- pături electrice,
- poncho-uri electrice,
- salopete călduroase,
- cuptoare cu microunde.
Năvală în băncile de căldură
În demersurile lor, britanicii iau cu asalt și aşa-numitele “bănci de căldură”, adică acele spaţii (apărute cu numai şase luni în urmă ) unde oamenii pot scăpa de locuinţele îngheţate.
De exemplu, într-o bibliotecă din Suffolk, printre cei care se refugiază într-un astfel de spaţiu, se numărră familii de tineri, angajaţi din restaurante şi un fost angajat al NHS.
Potrivit unei analize a Fundației Joseph Rowntree, 4,3 milioane de gospodării şi-au redus deja cheltuielile pe încălzire în acest an, astfel că, pentru înfiinţarea unor spaţii calde în teatre, muzee, catedrale, staţii de pompieri şi cafenele, consiliile din întreaga ţară lucrează cu organizaţiile de caritate.
Danezii se mută în campinguri
În criza energiei, mulţi danezi nu au altă alternativă decât să se mute în campinguri, scrie Deutsche Welle.
De asemenea, creșterea prețului la energie îi forţează pe danezi să-şi caute locuinţe alternative, întrucât susţinerea oferită de guvernul danez nu este suficientă pentru acoperirea facturilor în creştere la energie.
În acest context, administratorii campingurilor precizează că mulţi danezi nu mai fac faţă costurilor de trai în creştere și prin urmare, numărul celor care aplică pentru un loc într-un astfel de spaţiu este în continuă creştere.
Profitând de situație, grecii își promovează țara
În condițiile în care cea mai mare parte a Europei se confruntă cu costuri în creştere dramatică la energie, Grecia a lansat o iniţiativă de valorificare a iernilor sale blânde pentru atragerea de călători pe toată durata anului.
Astfel, ministrul grec al turismului, Vassilis Kikilias, întors de curând dintr-un tur al mai multor capitale europene pentru promovarea iniţiativei respective, susţine că guvernul ţării lucrează la un plan de promovare a Greciei pe parcursul întregului an calendaristic, citează antena3.ro.