În urma războiului din Ucraina, uleiul a devenit un produs de lux în supermarketurile din Germania. Spre exemplu, o sucursală Lidl din Schleswig-Holstein a introdus vânzarea doar adulților, clienții find nevoiți să prezinte la casă buletinul pentru a achiziționa produsul amintit anterior.
Creștere alarmantă a prețurilor la alimente în Europa. Măsură ireală impusă în Germania pentru a combate criza de ulei
Uleiul de floarea soarelui este în prezent insuficient din cauza conflictului din Ucraina, țara afectată de război fiind printre cei mai mari producători de ulei din lume. Supermarketurile sunt nevoite să caute soluții pentru a controla comportamentul de cumpărare al oamenilor. Aldi, de exemplu, a făcut apel la clienții săi cu note pe raftul pentru ulei de gătit să cumpere ulei doar dacă au nevoie, nu doar pentru că toată lumea o face.
Pentru ca fiecare familie să cumpere cu adevărat doar două sticle de ulei, Lidl a introdus o limită de vârstă: uleiul de floarea soarelui era vândut doar adulților.
Măsura a stârnit indignare pe rețelele de socializare, iar lanțul de supermarketuri a anulat atunci măsura. Întrebat de Morgenpost , grupul a făcut cunoscut: neînțelegerea a fost rezolvată imediat.
„Solicităm clienților noștri înțelegerea lor și dorim să ne cerem scuze pentru orice inconvenient.”
Un litru de lei de floarea soarelui costă 6 euro în Germania. În Germania, floarea soarelui crește pe aproximativ 30.000 de hectare, restul materiei prime fiind importată din Ucraina.
În unele magazine stocurile au fost epuizate, în timp ce în altele o familie nu poate cumpăra mai mult de un litru.
Raţionalizarea uleiului a început de aproximativ două luni, de când a început şi războiul din Ucraina. Inițial puteai cumpăra maxim 2 litri, dar există magazine care au redus la jumătate.
Nu doar Germania se confruntă cu o creștere a prețurilor. Austriecii sunt revoltați de inflația aflată la un nivel record, ceea ce a dus la o serie incredibilă de scumpiri
În Groß-Enzersdorf, o localitate din districtul Gänserndorf, în Austria Inferioară,un cititor al ziarului Heute a observat miercuri prețul incredibil de mare afișat pe o cutie cu două gogoși.
Când s-a uitat pe etichetă, nu i-a venit să creadă cât se cerea pentru dulciul respectiv. Clienților li se cerea să plătească suma uriașă de 9,52 euro pentru a se bucura de gogoșile cu caise, preț mărit după creșterea inflației din țară:
”O scumpire fără margini”, reproșează cititorul într-un interviu dat ziarului Heute. ”La urma urmei, 100 % din ingredientele folosite provin din Austria”, a completat el.
Pe lângă prețurile enorm de mari ale combustibililor, și alimentele devin din ce în ce mai scumpe – acest lucru este vizibil mai ales atunci când se cumpără în cantități mari.