Noul Contract Colectiv de Muncă (CCM), stabilit astăzi de către administrația CFR Călători și organizațiile sindicale aduce în discuție noi beneficii pentru angajații CFR Călători, cele mai importante fiind creșterea salariului brut cu 10% şi acordarea tichetelor de masă în valoare de 20 de lei pentru perioada 1 iunie – 30 noiembrie.
Totodată, angajaţii CFR Călători vor avea posibilitatea stabilirii clasei de salarizare prin negociere individuală, pe perioada de valabilitate a Contractului Colectiv de Muncă.
Cresc salariile celor 11.260 de angajați CFR Călători, la pachet cu alte beneficii. Grindeanu anunță ce se întâmplă cu CFR Marfă
Cei 11.260 de angajaţi CFR Călători vor avea următoarele beneficii în urma semnării noului CCM: majorarea cu 10% a salariilor de bază brute de la data înregistrării CCM la ITM, precum şi acordarea tichetelor de masă în valoare de 20 de lei pentru perioada 1 iunie 2022 – 30 noiembrie 2022, iar începând cu data de 1 decembrie 2022 tichetele de masă se vor acorda la valoarea maxima prevăzută de legislaţia în vigoare, dar nu mai mult de 30 lei/tichet.
Printre beneficii se mai numără: modificări aduse Anexei nr. 2 din CCM cu privire la salarizarea corespunzătoare funcţiilor prevăzute în CCM, precum şi modificarea limitelor de salarizare pentru fiecare funcţie prevăzută în Anexa Nr. 2 din CCM cu acordarea unei clase de salarizare în plus.
„Contractul Colectiv de Muncă promovează relaţii de muncă echitabile, un cadru normal şi legal de funcţionare a companiei, iar prin noile prevederi CCM, reprezentanţii administraţiei şi cei ai organizaţiilor sindicale reprezentative au pus accent pe stabilitate socială”, se precizează în comunicat.
Conform sursei citate, prin intermediul acestuia se va asigura protecţia salariaţilor în sensul menţinerii drepturilor avute până în prezent: tichete de masă, ajutoare materiale pentru evenimente familiale, etc.
Se dorește creșterea eficienței și productivității muncii prestate
Reprezentanţii companiei susţin că „majorările salariale sunt bazate pe creşterea eficienţei şi productivităţii muncii prestate, pe utilizarea judicioasă a resurselor şi optimizarea consumurilor de materii prime şi materiale”.
„În corelaţie cu solicitările şi atentă la nevoile tuturor angajaţilor săi, Administraţia CFR Călători a iniţiat negocieri concentrate începând cu data de 11 aprilie a.c. pentru încheierea noului Contract Colectiv de Muncă, pentru ca acesta să intre în vigoare cât mai repede posibil, o dată cu înregistrarea la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Administraţia CFR Călători mulţumeşte acelor parteneri sociali care au înţeles că punerea în aplicare cu celeritate a noului CCM, ce aduce condiţii mai bune întregului personal al CFR Călători, este mai importantă decât ‘ascunderea’ în spatele unor solicitări imposibil de atins ce aduceau beneficii doar anumitor categorii profesionale”, se menţionează în comunicat.
Administraţia CFR Călători şi organizaţiile sindicale reprezentative au convenit ca numărul experţilor sociali să fie diminuat de la 29 la 15, cu îngheţarea salarizării la nivelul avut, iar logistica necesară va fi dată în comodat organizaţiilor sindicale.
Sorin Grindeanu anunță viitorul CFR Marfă: „Desființare sau reînființare”
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat astăzi că autoritățile române trebuie să acționeze într-un final în ceea ce privește viitorul CFR Marfă, după 10-11 ani în care statul „a păcălit” Comisia Europeană. Potrivit acestuia, trebuie găsită o soluţie:
„Adevărul e cam următorul: de vreo 10-11 ani tot încercăm să îi păcălim pe cei de la Comisie legat de CFR Marfă, să găsim tot timpul tot felul de soluţii şi care într-un final ne-au dus la situaţia în care ne-au dus. Nu, asumat, în acest moment trebuie aleasă una din soluţii, fie că vorbim de o soluţie de tipul Alitalia, de exemplu, chiar dacă vorbim de CFR Marfă, adică desfiinţare şi reînfiinţare. Este o soluţie acceptată de Comisie. Atâta timp cât s-a putut la Alitalia se poate şi altundeva. Fie că vorbim de un transfer către un alt operator – Rofersped. Aceste lucruri trebuie discutate transparent, agreate cu Comisia şi mers mai departe. Privatizarea e, iar, una din componentele respective. Acest dialog trebuie spus cât se poate de transparent, iar fiecare din aceste variante are plusuri sau minusuri. Nu există soluţia perfectă în ceea ce înseamnă CFR Marfă. Depinde la care dintre ele vom ajunge, dar nu există soluţia perfectă”, a susţinut şeful de la Transporturi.