Social

COVID-19: Pot fi angajații obligați să se prezinte la locul de muncă, când un coleg de-al lor a fost infectat?

COVID-19: Pot fi angajații obligați să se prezinte la locul de muncă, când un coleg de-al lor a fost infectat? Angajatorul nu va putea considera eventualul refuz al angajatului de a se prezenta la muncă ca fiind abatere disciplinară, atunci când există suficiente elemente care pot determina concluzia existenței unui risc de infectare cu virusul COVID-19.

Conform ”Ghidul angajatorului privind măsurile de gestionare a infecției cu COVID-19 la locul de muncă”, chiar dacă ”angajatorul a întreprins măsuri rezonabile și practice pentru a aborda și minimiza riscul de expunere la locul de muncă, unii salariaţi pot întâmpina, în continuare, probleme cu privire la expunere, inclusiv expunerea în timp ce se deplasează la locul de muncă cu transportul public.

COVID-19: Pot fi angajații obligați să se prezinte la locul de muncă, când un coleg de-al lor a fost infectat?

În aceste situații, angajatorul poate dispune ca lucrătorul să muncească de acasă, iar în cazul în care natura funcției de serviciu nu este potrivită pentru munca la distanță, angajatorul trebuie să ia în considerare opțiunea ca lucrătorii să-și ia zilele de concediu plătit acumulate sau concediu din cont propriu.”

“În situația în care munca prestată nu se poate desfășura de la domiciliu, ținând cont de natura acesteia, angajatorul are obligația de a asigura sănătatea și securitatea în muncă a angajaților, conform prevederilor legale naționale deja menționate, coroborate cu măsurile dispuse de autoritățile naționale prin alte acte normative privind înlăturarea riscurilor de infectare cu COVID-19 la locul de muncă,” afirmă Lucian Pop, avocat.