Actual Lifestyle

Concluzie: Mașinile electrice sunt prea costisitoare pentru mulți, chiar și cu ajutorul legii privind clima

Concluzie: Mașinile electrice sunt prea costisitoare pentru mulți, chiar și cu ajutorul legii privind clima

Mașinile electrice vin ca o ”gură de aer” pentru salvarea planetei, cel puțin așa spun inițiatorii ideii legislative. Dar, cu toate acestea, statistica actuală arată că vehiculele pe bază de baterii sunt mult prea scumpe și nici măcar legea privind clima nu poate ajuta la schimbarea realității.

Concluzie: Mașinile electrice sunt prea costisitoare pentru mulți, chiar și cu ajutorul legii privind clima

Vehiculele alimentate cu baterii sunt considerate esențiale pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, însă majoritatea modelelor sunt destinate exclusiv persoanelor cu venituri ridicate.

Factorii de decizie politică de la Washington promovează vehiculele electrice ca fiind o soluție la schimbările climatice. Dar rămâne un adevăr inconfortabil: Mașinile alimentate cu baterii sunt mult prea scumpe pentru marea majoritate a americanilor.

Congresul SUA a început să abordeze și legislativ această problemă. Pachetul de măsuri privind clima și energia adoptat duminică, 7 august, de Senat, Legea privind reducerea inflației, ar oferi cumpărătorilor de mașini electrice uzate un credit fiscal.

Dar producătorii de automobile s-au plâns că acest credit s-ar aplica doar unei părți înguste de vehicule, cel puțin inițial, în mare parte din cauza cerințelor de aprovizionare internă. Iar experții spun că sunt necesare măsuri mai ample pentru a face mașinile electrice mai accesibile și pentru a pune pe șosele un număr suficient de astfel de mașini pentru a reduce serios emisiile de gaze cu efect de seră.

Prețurile ridicate sunt cauzate de lipsa bateriilor, a materiilor prime, cum ar fi litiul, și a componentelor, cum ar fi semiconductorii. Cererea puternică de vehicule electrice din partea cumpărătorilor bogați înseamnă că producătorii de automobile au puține stimulente pentru a vinde modele mai ieftine.

Pentru persoanele cu venituri mici și medii care nu au garaje sau alei proprii, un alt obstacol este lipsa unor facilități publice suficiente pentru reîncărcare.

Va dura ani de zile până când vor fi deblocate blocajele. Producătorii de automobile și furnizorii de baterii și cipuri trebuie să construiască și să echipeze noi fabrici. Furnizorii de materii prime trebuie să deschidă noi mine și să construiască rafinării.

Companiile de încărcare se străduiesc să instaleze stații suficient de repede. Între timp, vehiculele electrice rămân în mare parte apanajul celor bogați, relatează New York Times.

Foto: pixabay/ video: youtube (documentar)