Companiile aeriene sunt obligate să ramburseze prețul biletelor pentru zborurile anulate, conform legislației europene, a precizat astăzi comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, într-un dialog cu cetățenii. Comisarul a spus că cetățenii trebuie să se adreseze instituțiilor statului în cazul în care o companie aeriană nu respectă legea europeană.
Adina Vălean a explicat că mai multe state au oferit ajutoare de stat companiilor aeriene, tocmai pentru a le ajuta să acopere lipsa de lichidități, deci ar trebui să existe bani pentru rambursarea biletelor pasagerilor. În curând se vor anunța și regulile de siguranță pentru fiecare mod de transport.
Comisarul Adina Valean a anunțat ca va prezenta un set de reguli de siguranța pentru calatoriile cu diferite moduri de transport.
Comisarul Adina Vălean a anunțat că va prezenta săptămâna viitoare un set de reguli de siguranță pentru călătoriile cu diferite moduri de transport în condițiile în care, treptat, se reiau transporturile transfrontaliere și se dorește revigorarea măcar parțială a turismului. Adina Vălean a anunțat că așa-numitele „culoare verzi” pentru mărfuri vor fi păstrate în viitorul previzibil.
Adina Vălean: ”Trebuie să avem mare grijă și să nu încurcăm culoarele transportului de marfă, pentru că ăsta este sângele care curge prin venele economiei europene. Deci „culoarele verzi”, chiar lucrăm la „culoarele verzi plus”, în sensul în care, odată cu creșterea volumului de marfă, cu reluarea activităților economice, ne gândim să îmbunătățim anumite lucruri: să introducem în ghidul de frontieră între diverse ţări anumite formulare care să ușureze acest flux.”
Adina Vălean a anunțat că, până la sfârșitul anului, va prezenta o strategie privind viitorul transportului în Europa, un transport sustenabil, adică ecologic, dar şi inteligent, racordat la digitalizare și noile tehnologii. Iar această strategie va cuprinde şi elemente de redresare în urma efectelor pandemiei. Comisarul european a menționat că transportul pe calea ferată este perioritar şi e de dorit să preia cât mai mult din transportul de marfă pe cale rutieră, pentru că cel feroviar este ecologic, mai ales pe distanțe lungi