Producătorul român de lactate artizanale Artesana a primit, în SUA, premiul Go Global 2023, pentru produsul inovator al anului.
Distincția Go Global Awards se acordă anual companiilor care au demonstrat un succes excepțional în extinderea operațiunilor la nivel global sau care au un astfel de potențial. Artesana, care produce lactate 100% românești, este deja prezentă pe piețele din Marea Britanie și Belgia. Compania vizează și alte piețe europene pentru export.
Din cele 3.800 de companii înscrise anul acesta în competiție, din peste 80 de țări, doar 400 au fost selectate în finală. Printre companiile selectate în finală și laureate în gala de premiere, s-a aflat și Artesana, producătorul român de lactate artizanale din Tecuci, județul Galați.
„Acest premiu este o recunoaștere a tuturor eforturilor întregii echipe Artesana, fără de care nu ne-am fi bucurat de succes. Ne simțim extrem de mândri și inspirați să continuăm să inovăm și să aducem gustul unic al Artesana în întreaga lume. Vă promitem că vom continua să ducem mai departe această frumoasă poveste.”, a declarat Daniel Donici, co-fondator al Artesana.
Un premiu pentru tehnica specială de fabricație
Premiul a fost decernat fondatorilor Artesana, Alina și Daniel Donici, în cadrul galei din orașul Providence, SUA. Distincția a fost acordată pentru faptul că Artesana utilizează în procesul de fabricație tehnica pasteurizării la temperaturi mai reduse. Aceasta este utilizată pentru a păstra intacte proprietățile naturale ale laptelui. Totodată, designul utilizat la ambalajele de sticlă evidențiază caimacul care se formează doar la produsele obținute din lapte neomogenizat.
Premiul a fost acordat în prezența unor înalți oficiali americani, precum și a sutelor de antreprenori din toată lumea, selectați în finala competiției. Printre personalitățile prezente la eveniment s-au numărat guvernatorul Statului Rhode Island, Dan McKee, și Elizabeth M. Tanner, CEO al Camerei de Comerț Rhode Island, organizatorii premiilor Go Global .
Afaceri de opt milioane de euro ȋn 2023
După o investiție de peste șase milioane de euro în cea de-a doua fabrică, producția lactatelor Artesana ar putea crește de până la zece ori. Compania a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de cinci milioane de euro. Iar pentru 2023 estimează o cifră de afaceri de opt milioane de euro.
În iunie 2023, fondatorii Artesana au primit și premiul „40 under 40″ la Business Elite Awards Gala, pentru regiunea Europei. Recunoașterea internațională a meritelor echipei de conducere se pliază pe strategia companiei de a ieși cu produsele sale la export.
Brandul Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retail-ul modern, din august 2013. Produsele companiei se găsesc în peste 1.000 de magazine din toată țara.