Lifestyle

Comisia Europeana vrea reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon. Ce soluție s-a găsit?

Comisia Europeana vrea reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon. Ce soluție s-a găsit?

Emisiile de gaze cu efect de seră, denumite generic emisii de carbon sau emisii de CO2, reprezintă gazele din atmosferă care absorb și emit radiatii infraroșii. Acest proces reprezintă cauza fundamentală a controversatului efect de seră din atmosferă, ce generează fenomenul de încălzire globală.

Pentru a stopa acest proces, Comisia Europeană propune reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon pentru autovehiculele noi până în anul 2035, ca parte a unui plan mai amplu de combatere a schimbărilor climatice şi de îmbunătăţire a calităţii aerului. Pentru industria auto urmează o perioadă de adaptare, întrucât emisii zero de dioxid înseamnă interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare diesel şi pe bază de benzină.

Comisia Europeana vrea reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon. Ce soluție s-a găsit?

Într-o primă etapă, potrivit propunerilor făcute astăzi de Comisie, reducerea emisiilor poluante pentru autovehiculele noi ar urma să fie de 55 la sută până în 2030, comparativ cu nivelul din acest an, apoi, de 100 la sută din 2035. Executivul comunitar vrea să încurajeze, astfel, producţia de autovehicule electrice, iar pentru ca cei care au astfel de maşini să aibă unde să le încarce, statele membre vor trebui să instaleze suficiente staţii de alimentare: cel puţin la fiecare 60 de kilometri pe autostradă. La 150 kilometri distanţă una de alta ar trebui să existe şi staţii de încărcare cu hidrogen.

Propunerile Comisiei trebuie negociate cu statele membre

Propunerile Comisiei trebuie negociate cu statele membre şi cu Parlamentul European, iar France-Presse scrie că de-a lungul întregului proces de adoptare pot fi făcute modificări importante. De altlfel, este de aşteptat să apară obiecţii din partea ţărilor unde există constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franţa, Spania şi Italia. Există şi voci care spun că maşinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenţionale şi că mulţi lucrători din industrie îşi vor pierde locurile de muncă, potrivit RRA.