Până la șapte facturi ar putea fi trimise în această lună clienților care au contracte cu firma de distribuție a gazelor naturale Enel. Oficialii companiei susțin că unele dintre acestea vor avea valori negative, iar altele pozitive.
În consecință, cei de la Enel au trimis recent un mesaj clienților săi prin care îi anunță că facturile înregistrate pentru lunile octombrie 2022 – ianuarie 2023 vor fi trimise astăzi, iar facturile pentru lunile februarie și martie ale acestui an vor fi, de asemenea, livrate foarte curând.
De ce primim 7 facturi?
„Zilele acestea emitem facturile pentru perioada de consum octombrie-ianuarie, iar pe parcursul lunii mai vom emite facturile aferente consumului lunii februarie și luna martie”, au transmis reprezentanții Enel.
Astfel, anumiți români vor putea primi până la șapte facturi la rând pe parcursul lunii următoare. Acest lucru se datorează faptului că mulți români nu și-au mai primit facturile de luni de zile, potrivit celor de la Enel: „Într-adevăr, mulți consumatori nu au mai primit de foarte mult timp facturi, totul din cauza multiplelor modificări care au fost în anul 2022”, au mai spus reprezentanții companiei.
Aceste probleme au fost, în consecință, rezultatul unei defecțiuni tehnice, care s-a dovedit a fi o problemă persistentă, deoarece echipele de asistență au cerut în mod constant răbdare clienților în timp ce softul a fost modificat și reproiectat.
Românii care nu au mai primit o factură de ceva vreme sunt acum îngrijorați de posibilele valori mari pe care le-ar putea avea facturile, lucru care i-ar pune în imposibilitatea de a le achita.
Sfaturile experților
„Consumatorul trebuie să solicite furnizorului o eșalonare. Au fost multiple situații în care dacă treceai la un FUI (Furnizor de Ultimă Instanță – n.r.), consumatorii nu mai depuneau, iar acum, dacă îți vine factura de acum șase luni de zile, practic ești bun de plată pentru că nu mai ai timp să depui această declaraţie decât din acest moment pentru viitor, iar cu trecutul rămâi bun de plată”, a spus Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energie Inteligentă.
El oferă acest sfat crucial românilor care vor primi în curând facturile pentru câteva luni: „În același timp, trebuie să spunem că există varianta ca în situația în care cineva primește o factură pe mai multe luni din urmă poate să își facă o eșalonare la plată, dar și aici trebuie să anunțe furnizorul că va face această plată eșalonată. În caz contrar, riscă fie să plătească penalități, fie să plătească penalități și să rămână și fără gaze naturale sau energie electrică pentru că va fi deconectat. Deci e important pentru consumatori, legea dă acest drept, dar e necesar ca acest consumator să solicite furnizorului o eventuală eșalonare a situației în care primești facturi restante pe mai multe luni”, a mai declarat Dumitru Chisăliță, la postul TV, Antena 3 CNN.