Actual Social

Cel mai modern pasaj din România, ”Europa Unită”, a trecut la una dintre cele mai importante etape ale lucrărilor

Cel mai modern pasaj din România, ”Europa Unită”, a trecut la una dintre cele mai importante etape ale lucrărilor
evz.ro

Lucrările de construcție a pasajului ”Europa Unită”, Sector 4, București, au intrat în linie dreaptă.

Ce lucrări se execută în această perioadă la pasajul ”Europa Unită”

Pasajul din Sectorul 4 al Capitalei, care se construiește, pe o lungime de 650 de  metri, la intersecția bulevardului Alexandru Obregia cu șoseaua Turnu Măgurele și Metalurgiei, numit ,,Europa Unită” și care urmează să devină și un reper architectural (pe lângă funcția de fluidizare a circulației), în momentul de față a ajuns într-una dintre cele mai importante faze din punct de vedere al lucrărilor executate, respectiv în faza de montare a tablierului metalic, cu o greutate de aproximativ 500 de tone. Primele componente ale tablierului au ajuns pe șantierul de pe Bulevardul Metalurgiei recent, respectiv în data de 22.07.2022 și au fost transportate cu 2 autotrenuri de mare capacitate.

Astfel, lucrările la cel mai nou și avangardist pasaj rutier suprateran, ”Europa Unită”, pe care Primăria Sectorului 4 a început să îl construiască încă din luna februarie 2022, de la zero, au intrat în linie dreaptă, potrivit unui Comunicat de Presă.

Ce lucrări au fost efectuate în perioada februarie 2022 – prezent

Timp de 3 luni de zile, constructorii au lucrat la structura de rezistență, compusă din 4 piloni armați, care să confere pasajului stabilitate maximă.

Proiectul pasajului ”Europa Unită” prevede 3 deschideri, iar în noaptea dintre 22 și 23 iulie 2022 s-a montat prima porțiune, pentru aceasta folosindu-se o structură intermediară și provizorie de susținere pe care au fost sprijinite grinzile tablierului, cu o lungime de 30 de metri fiecare.

Și în cazul montării celorlalte 2 deschideri se va proceda în mod similar pentru ca, ulterior, pe structura obținută să se amenajeze căile de rulare pentru circulația rutieră.

Pasajul ”Europa Unită” va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens și va fluidiza traficul într-una dintre cele mai tranzitate zone din sudul Bucureștiului.

Până acum a fost finalizată structura de rezistență, sens în care s-au executat forajele necesare montării celor 4 piloni de susținere ai pasajului, a fost testată rezistența celor 32 de coloane din structura de bază a construcției, iar ulterior au fost armate fundațiile pilonilor de susținere, se arată în Comunicat.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor de construcție a acestui pasaj este  de aproximativ 18 luni.

Ce va fi deosebit în cazul pasajului ”Europa Unită”

Pasajul va putea concura cu cele mai avangardiste și moderne proiecte de infrastructură mare din capitale europene.

De asemenea, noul pasaj care se construiește în Sectorul 4 va răspunde tuturor cerințelor și standardelor de siguranță rutieră impuse în domeniu, urmând să fie un reper și din punct de vedere arhitectural, îmbinând armonios elementele de funcționalitate cu cele de design urban.