Social

Cel mai amplu proiect de reformă a educației. Florin Cîțu: Ştim foarte clar unde vrem să ajungem cu sistemul

Cel mai amplu proiect de reformă a educației. Florin Cîțu: Ştim foarte clar unde vrem să ajungem cu sistemul

„România Educată” este cel mai amplu proiect de reformă a educației, a declarat ieri premierul Florin Cîțu. Șeful executivului a prezidat prima reuniune a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării acestei inițiative, dezvoltate de Administrația Prezidențială.

Programul de implementare a proiectului „România Educată” va trebui să fie disponibil până la 10 septembrie, a declarat, la rândul său, ministrul de resort, Sorin Cîmpeanu.

Florin Cîțu: Ştim foarte clar unde vrem să ajungem cu sistemul

Proiectul „România Educată”, proiect ce reprezintă viziunea și strategia de țară în educație până în anul 2030, va fi finanțat din mai multe surse, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență – afirmă premierul Florin Cîțu. Potrivit acestuia, eforturile pentru dezvoltarea Sistemului Național de Educație trebuie intensificate.

Florin Cîțu: „România Educată” este în PNRR și aș vrea să vă anunț, din nou, și pe această cale, că PNRR va fi aprobat până la finalul lunii septembrie. Deci, surse de finanțare avem. Ştim foarte clar unde vrem să ajungem cu sistemul. Este momentul să implementăm acest program.

Prin proiectul „România Educată” se urmărește reducerea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional. Se va pune accentul pe educația timpurie, spunea ministrul Sorin Cîmpeanu, potrivit RRA.

Sorin Cîmpeanu: Obiectivele pentru perioada următoare sunt extrem de ambițioase

Alte ținte urmărite în proiect sunt îmbunătățirea infrastructurii preuniversitare și universitare, o mai bună pregătire a celor care astăzi sunt în bănci în concordanță cu cerințele pieței muncii și, nu în ultimul rând, o finanțare la nivel european de 4,7% din Produsul Intern Brut pentru învăţământul românesc.

Sorin Cîmpeanu: Obiectivele pentru perioada următoare sunt extrem de ambițioase. Tineri cu vârsta de 15 ani cu competențe scăzute în citire, matematică și ştiințe – să fie sub 15%; noi suntem la peste 40. Elevii de clasa a VIII-a cu competențe scăzute în domeniu informatic ar trebui să fie, de asemenea, sub 15%. Persoanele care părăsesc timpuriu sistemele de educație să fie 9%; în momentul de față suntem la 15,6%.