Lifestyle

Cea mai cunoscută agenție de turism din România, amendată drastic de ANPC. Își păcălea clienții

AAA CALATORIE
Foto: Internet/Pixabay

În ultimul timp s-au ”înmulțit” reclamațiile românilor, în ceea ce privește modul de interacționare ale unei cunoscute agenții de turism din România, cu proprii clienți, consumatori stabili de ”vacanțe” exotice sau obișnuite, pe plaiurile mioritice.

Cea mai cunoscută agenție de turism din România, amendată drastic de ANPC. Își păcălea clienții

O cunoscută agenție de turism românească, tocmai a fost amendată de ANPC cu suma ”modică” de 90 de mii de lei. După ce au primit mai multe plângeri, sesizări și reclamații ale oamenilor, însuși comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București (CPCMB) a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu.

La 7 agenții de turism aparținând operatorului economic SC CHRISTIAN’76 TOUR SRL, au fost descoperite o serie de nereguli, după cum se arată într-un comunicat media. În urma controalelor realizate, comisarii CPCMB au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, 3 avertismente, precum și 7 propuneri de încetare a practicilor incorecte.

Nereguli cu ”caru”

Mare le-a fost surpriza celor de la ANPC când au descoperit nereguli ”cu Caru.  Astfel, neregulile constatate de echipele de control au fost:  indicarea unor reduceri de prețuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul prețului; menționarea prețurilor folosind sintagma „de la…” fără a preciza un preț maxim; indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă mențiunea, în condiția în care în contract apăreau și taxe neincluse; afișarea prețului în euro la pachete de servicii turistice din România; lipsa afișării cursului de schimb valutar în agenții; existența a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.

” De-a lungul anilor, am făcut dese avertizări legate de activitatea operatorilor economici din turism. Speram ca acest mesaj să ajungă și la agenții, dar iată că nu m-am făcut înțeles. Este momentul în care sancționarea a devenit obligatorie. Vom demara o tematică, la nivel național pe acest subiect. Se apropie perioada vacanțelor și trebuie să fim siguri că niciun consumator nu va fi înșelat”, spune Paul Anghel, director general ANPC.

Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă, precum și de modalitățile de plată. Mai multe pe pagina oficială a ANPC.

Și pentru că se apropie cu pași repezi sezonul vacanțelor, nu este de glumit, mai întâi ne informam și apoi, călătorim. Drumuri bune să aveți!