Casa Națională de Pensii a oferit detalii despre ce se întâmplă când poștașul nu găsește acasă un pensionar care așteaptă livrarea pensiei. În această situație, pensia este ținută la oficiul poștal. Pensionarii au la dispoziție două zile după ultima zi de plată pentru a o ridica de la ghișeu. Dacă pensia nu este ridicată în acest interval, ea este trimisă înapoi la casa teritorială de pensii. Pensionarii pot cere ulterior redistribuirea la plată.
Pentru cei care nu sunt acasă când poștașul vine cu documentele, poștașul lasă un aviz. Documentele care conțin informații despre sumele plătite sunt păstrate la oficiul poștal până la ultima zi lucrătoare a lunii respective. Acestea sunt numite taloane mov. Dacă nu sunt ridicate în acest termen, documentele sunt trimise înapoi la Casa Națională de Pensii.
„Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii. Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora. După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, a transmis CNPP, potrivit RTV.