Contractele constructorilor care nu respectă termenele de execuţie ar putea fi reziliate automat, dacă la jumătatea perioadei de lucru şantierul nu ajunge la un stadiu fizic de minimum 45%, potrivit unui proiect de lege depus în Senat, prima cameră sesizată.
Iniţiatorul proiectului, deputatul independent Sorin Bota, membru în Comisia de Transporturi, a precizat pentru Radio România Actualităţi că este nevoie urgentă de modificarea legislaţiei, mai ales în contextul atragerii fondurilor europene, unde se pot pierde sume mari, dacă şantierele au întârzieri.
Sorin Bota: Legea în sine prevede termene foarte strânse, atât la faza de studii, proiecte tehnice, dar și la execuție, în funcție de pragul financiar estimat al fiecărui proiect. La jumătatea contractului, dacă nu ai atins pragul de realizare de 45%, se reziliază automat.
O altă noutate pe care am prevăzut-o în această lege este cea legată de colaborarea antreprenilor sau a titularului de contact cu subcontractorii lui, pentru că aici intervine o problemă foarte mare cu antreprenoriatul român mic, specializat, care execută o lucrare, dar în final nu este plătit.
Reporterul RRA, Alexandru Lancuzov, aminteşte că Ministerul Transporturilor a pierdut deja 330 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili, din cauza întârzierilor la modernizarea magistralei feroviare Braşov – Sighişoara şi riscă să piardă şi banii pentru prima secţiune a magistralei de metrou Gara de Nord- Băneasa