Actual Social

Ce nu înţeleg comercianţii din Hala Obor, parte a pieţei Obor. A fost închisă din nou, pentru o perioadă de până la un an

Ce nu înţeleg comercianţii din Hala Obor, parte a pieţei Obor. A fost închisă din nou, pentru o perioadă de până la un an
evz.ro

Bucureştenii care obişnuiau să-şi facă unele cumpărături în Hala Obor au primit zilele acestea cea mai grea veste. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a închis din nou Hala Obor, de această dată pentru o perioadă de până la un an. Deşi, inspectorii ANPC au controlat și sancționat periodic locația, în care mulți bucureșteni își fac cumpărăturile, atât societatea care administrează hala, cât și operatorii economici nu au remediat problemele semnalate.

Ce nu înţeleg comercianţii din Hala Obor, parte a pieţei Obor. A fost închisă din nou, pentru o perioadă de până la un an

Dintre cele mai importante nereguli întâlnite la operatorii economici, se numără: igienă precară a spaţiilor de depozitare şi vânzare, pardoseala deteriorată, tavan cu pete de mucegai şi condens, nerespectarea condiţiilor de temperatură pentru păstrarea produselor din peşte și utilizarea unor lăzi frigorifice nefuncţionale cu prezenţă de rugină.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a decis închiderea temporară a 14 operatori economici şi a propus închiderea punctului comercial Hala Obor din Capitală, parte a pieţei Obor, pe o perioadă de 6 luni până la 1 an, notând în acest sens „săvârşirea repetată a unor abateri sancţionate de organele de control în decurs de 6 luni de la prima constatare”, se arată în comunicat instituţiei.

Totodată, conform unui raport publicat la Bursa de Valori Bucureşti, Ci-Co Bucureşti (simbol bursier CICO), care închiriază depozite în Capitală, a anunţat că, în cadrul controlului ANPC din 21 iulie 2022, s-a dispus „oprirea temporară a prestării serviciilor de către operatorul economic până la remedierea deficienţelor constatate”.

Ci-Co a menţionat că va implementa de urgenţă măsurile de remediere dispuse de ANPC pentru a fi ridicată oprirea temporară dispusă. Ci-Co este controlată de SIF Muntenia (SIF4), administrată la rândul său de SAI Muntenia.

SIF Muntenia deține Hala Obor

Potrivit zf.ro, SIF Muntenia este condusă din poziţia de director general de Nicuşor Marian Buică, cel care este director general şi al administratorului SAI Muntenia.

Anul trecut, în luna noiembrie, societatea, prin SAI Muntenia, l-a autorizat pe acesta în calitate de director general al administratorului pentru un mandat de 4 ani, începând cu data de 22.12.2021.

În funcția de director general al SAI Muntenia, Nicuşor Marian Buică este la cel de al 2-lea mandat, fiind remunerat lunar cu mii de euro pentru cele 2 funcţii.

Se precizează faptul că SIF Muntenia deține Hala Obor și cu toate acestea, Hala a ajuns să fie un dezastru sanitar.

Nicuşor Marian Buică și personalul SAI Muntenia încasează comisioane uriaşe

Conform raportului anual al SIF Muntenia:

„Comisionul de administrare al Administratorului aferent exerciţiului financiar 2021 a fost în sumă de 52,9 milioane lei, reprezentând 2,87% din activul net mediu, respectiv 2,76% din activul total mediu al Societăţii în anul 2021”.

Personalul SAI Muntenia nu este remunerat în funcţie de rezultatele obţinute de entităţile administrate, ci de rezultatele obţinute de administrator.

„În acest mod nu este stimulată asumarea excesivă a riscurilor în activitate de administrare a entităţilor administrate şi implicit se asigură atingerea obiectivelor stabilite în profilul de risc al entităţilor administrate, respectiv al administratorului”.

ANPC, amenzi în serie la comercianţii din Hala Obor

Recent, ANPC a controlat 28 de operatori economici care vindeau produse alimentare la Hala Obor, amenzile ajungând ulterior la 171.000 de lei din cauza unei lungi serii de probleme, printre care:

  • mizerie,
  • cabluri neprotejate,
  • zona cu paviment denivelat
  • gresie spartă sau ciobită.

La începutul acestui an, în primăvară, ANPC a constatat abateri de la lege la 38 din 39 de operatori economici prezenţi la Hala Obor, cea mai mare piaţă din Bucureşti şi din România, şi a aplicat amenzi în valoare de aproape 500.000 de lei.

Ce nereguli au fost constatate pe parcursul controalelor efectuate de ANPC în Hala Obor

Printre neregulile constatate la momentul respectiv, se numărau comercializarea de:

  • produse expirate,
  • produse fără documente de provenienţă a mărfii,
  • produse alimentare cu starea termică modificată.

De asemenea, au fost constatate:

  • nerespectarea condiţiilor de păstrare pentru produsele din peşte şi fructe de mare,
  • utilizarea unor vitrine cu resturi de produse, mucegai, scurgeri de lichide, cu praf în zona ventilatoarelor, cu grad avansat de uzură,
  • insecte moarte,
  • frigidere neigienizate,
  • neafişarea în mod vizibil a preţurilor produselor.

Ca urmare a repetatelor nereguli constatate, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a afirmat: „Hala Obor trebuie să iasă la pensie”.

La începutul acestui an, în primăvară, ANPC a constatat abateri de la lege la 38 din 39 de operatori economici prezenţi la Hala Obor, cea mai mare piaţă din Bucureşti şi din România, şi a aplicat amenzi în valoare de aproape 500.000 de lei.