Cât de mult a afectat noul virus economia lumii. COVID-19 are un impact global și de durată asupra nevoilor, preferințelor și comportamentelor consumatorilor, arată un nou studiu KPMG, “Adaptarea la evoluția consumatorilor în noua realitate”.
Raportul efectuat arată evoluția a 75.000 de consumatori din 12 piețe și examinează nevoia companiilor de a își schimba gândirea și modalitatea de operare ca răspuns la aceste modificări.
„Pandemia COVID-19 a afectat consumatorii în moduri diferite, însă există anumite tipare importante”, explică Gary Reader, Global Head Clients & Markets. „Consumatorii stau și lucrează din casă mai mult, prioritizează economiile și fac afaceri în mediu digital din ce în ce mai mult. Pentru companii, este mai important ca oricând să perceapă ce îi motivează pe clienți, să își analizeze strategia și modelul de afaceri pentru a determina cum se pot adapta pentru a ține pasul cu nevoile clienților în continuă schimbare”, a completat Reader.
Cât de mult a afectat noul virus economia lumii. Companiile trebuie să se adapteze rapid
Studiul a analizat trendurile consumatorilor în perioada mai – septembrie 2020 în cinci sectoare ale economiei: bunuri de consum și retail (alimentar și non-alimentar), bancar, asigurări, divertisment și agrement, călătorii și turism.
„Studiul KPMG a identificat, începând din mai 2020, patru trenduri esențiale care afectează consumatorii și au modificat obiceiurile de consum. Participanții la studiu estimează că aceste modificări se vor vedea și după mai mult de 12 luni. Cele 4 trenduri se referă la: impactul economic, erodarea încrederii, creșterea digitalului și casa ca nou centru de activitate. Aceste teme evidențiază presiunea resimțită de consumatori, percepția asupra brandurilor și comportamentele în schimbare în noua realitate.
Retailerii au nevoie de o înțelegere mai profundă a grupurilor de consumatori, prin segmentare generată de Inteligență Artificială și indici psihologici. Personalizarea, aplicată nu numai comunicării, ci și pentru produsele dezvoltate, va fi esențială pentru îndeplinirea nevoilor consumatorilor. Mai mult, consumatorii sunt atrași către brandurile care empatizează cu clienții și le susțin valorile. Comerțul pentru Consumator este viitorul. Canalele fizice vor rămâne importante, dar nu trebuie să ne concentrăm pe un canal anume, ci asupra clientului, iar concurența va deveni mai puternică decât în prezent”, este afirmația făctă de Aura Giurcăneanu, Partener Audit și Head Consumer Markets & Retail.