Economic

Casa de Pensii schimbă placa! Măsura se aplică curând

casa nationala de pensii publice (sursă foto: monden.ro)
sursă foto: monden.ro

Reprezentanții Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) vin acum cu un anunț important penru milioane de români. Sunt vizați de data aceasta atât cei care sunt deja pensionați, dar și cei care urmează să iasă din câmpul muncii și să-și înceapă această nouă etapă a vieții.

Astfel, prin intermediul unui comunicat de presă emis recent, echipa de la CNPP a anunțat că urmează să fie eliminată obligativitatea prezentării /depunerii a copiilor unor documente la anumite dosar. În plus, în ajutorul cetățenilor, s-a mai luat hotărârea ca, în duncție de caz, dacă legislația în vigoare prevede că în cazul unor anumite cereri sau depuneri sunt necesare copii pentru acordarea drepturilor, foile vor fi trase la xerox, în mod gratuit, de către funcționarii caselor de pensii teritoriale.

Casa de Pensii schimbă placa

„Informare cu privire la aplicarea Legii nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor Legii nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, a fost eliminată obligativitatea prezentării/depunerii de către beneficiari a copiilor unor documente.

În situațiile în care legislația pe care o aplică casele teritoriale de pensii prevede că documentația necesară acordării drepturilor cuprinde și anumite copii, acestea vor fi realizate în mod gratuit de funcționarii instituției, în momentul depunerii cererii”, transmit reprezentanții Casei Naționale de Prensii Publice printr-un comunicat de presă.

Acrele necesare pentru pensia de limită de vârstă

În cazul în care cetățenii se află în situația de pensionare în limita de vârstă, documentel necesare, potrivit noii măsuri luate, sunt următoarele, potrivit romaniatv.net.

– cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 6 la norme);

– carnetul de muncă (original şi copie);

– carnetul de muncă pentru membrii CAP (original şi copie);

– carnetul de asigurări sociale pentru agricultori (original și copie);

– alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;

– actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie (original şi copie);

– livretul militar (original şi copie);

– diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;

– dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate;

– adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (original);

– adeverinţa privind încadrarea activităţii în fostele grupe I şi/sau II de muncă, în condiţii deosebite și speciale , în original (anexa nr. 12, anexa nr. 13, anexa nr. 14 la norme);

– procura specială, pentru mandatar (original şi copie);

– acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, şi/sau al Legii recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţă de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare

– alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.
Pentru a putea comunica angajatorului informaţiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicită înscrierea la pensie trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor, o adeverinţă eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării înscrierii la pensie, din care să rezulte datele de identificare ale angajatorului, (adresa, e-mail, fax, nr. telefon).