Canicula face ravagii în Grecia. Populația se confruntă din nou cu incendii de vegetație, iar pompierii detașați din România acționează în două zone cu incendii.
Din cauza caniculei, gardienii de la Acropola din Atena și de la alte situri arheologice își vor opri activitatea timp de patru ore, începând de azi. Decizie ce s-ar putea să fie extinsă și în alte domenii.
Căldura excesivă alungă turiștii
E cert însă, problema temperaturilor tot mai ridicate din miezul verii pune în pericol industria turistică elenă, care susține o parte însemnată a PIB-ului Greciei.
Schimbările climatice din ultimii ani sunt deja resimțite și căldura extremă din sudul Europei îi pune pe gânduri pe turiști, mai puțin obișnuiți cu verile toride. Potrivit datelor Comisiei Europene de Turism, numărul persoanelor care își propun să călătorească în țările mediteraneene în perioada iunie-septembrie sau noiembrie a scăzut deja cu 10% comparativ cu anul trecut, cele mai multe fiind legate de incendiile de pădure și, în anumite cazuri, chiar de secetă. Pe termen lung, verile înnăbușitoare ale Europei de Sud riscă să conducă turiștii către destinații mai răcoroase, precum Danemarca, Republica Cehă sau chiar Bulgaria, țări care au înregistrat între timp o creștere a interesului turistic.
Se mută sezonul spre toamnă?
De asemenea, ei ar putea opta să-și petreacă vacanțele în alte perioade ale anului, primăvara sau toamna. Schimbarea destinațiilor nu se va face brusc, dar 7,6% din turişti văd deja că vremea extremă este un motiv serios de îngrijorare pentru călătoriile în perioada estivală.
Pentru Grecia, care am putea spune că trăiește din turism, o atare schimbare ar putea afecta grav economia, dacă nu vor fi luate la timp măsuri.
Luând în calcul însă anumite semnale primite de la tour-operatorii internaționali și dorind să prelungească totodată și sezonul turistic din Grecia, ministrul turismului, încă de anul trecut, a inițiat o serie de acțiuni menite să implementeze noua strategie turistică a țării şi deja sezonul turistic, începând din acest an, a început mai devreme cu două luni, urmând să se încheie la finele lunii noiembrie, când în Grecia vremea este blândă, încă însorită şi apa mării este caldă.
O nouă strategie
Deci o strategie și o campanie promoțională din timp a Oficiului Național de Turism, cu siguranță că va echilibra situația și va adapta industria turistică a Greciei la schimbarea obiceiurilor turiștilor, fapt ce nu va însemna neapărat o reducere a numărului acestora, ci doar alegerea din partea lor a unei alte perioade de vacanță.