Întrucât clienții pot cădea foarte ușor în capcana furnizorilor de energie, iar consecințele se vor vedea asupra veniturilor, în această perioadă românii trebuie să acorde o mare importanță facturilor la curent pe care le primesc.
La ce trebuie să fie atenți românii
În primul rând, românii trebuie să fie atenți să nu aibă doi furnizori de curent pentru a evita plata a două facturi. Iar acest lucru poate fi verificat de către clienți pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE).
Se face această precizare deoarece multe persoane au aflat că au două contracte valabile și nu au înțeles cum s-a putut întâmpla acest lucru.
De exemplu, un român a văzut pe pagina oficială a ANRE că are un contract valabil din 2017 și până în prezent, iar altul încheiat la finalul anului 2022.
Când pot apare întârzieri ale facturilor
Potrivit lui Laurențiu Urluescu, președintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFEER), există posibilitatea să apară unele întârzieri ale facturilor dacă o persoană decide să schimbe furnizorul pentru că există foarte multe informații care trebuie transferate.
În acest context, Urluescu a spus că acest transfer este realizat prin intermediul mai multor autorități. Prin urmare, specialistul le-a recomandat clienților care și-au schimbat furnizorul și au noul contract semnat, să nu mai plătească facturile la vechiul furnizor până când nu primesc factura finală de regularizare.
Care este explicația primirii a două facturi la energie de către români
În cazul persoanelor care au primit două facturi de la doi furnizori, este vorba de o greșeală, potrivit celor precizate de Urluescu.
Ținând cont de aceste aspecte, președintele AFEER a menționat: „Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”.
În cazul primirii unei facturi pe minus de la vechiul furnizor, acesta trebuie să restituie banii
De asemenea, președintele AFEER a spus și ce se întâmplă în cazul clienților care s-au mutat la un nou furnizor și primesc o factură pe minus din partea vechiului furnizor. Referitor la acest aspect, Urluescu a subliniat că cel mai probabil este vorba de o cantitate de energie plătită în plus de persoana în cauză. Iar, furnizorul care a emis acea factură este obligat să returneze banii clientului. Pentru aceasta, persoana în cauză va face o cerere către furnizor pe care va fi trecut numărul de cont unde vor fi virați banii.
Concret, Urluescu a spus: „Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră”, citează evz.ro.