Economic

Campanie în turism pentru vaccinarea personalului. Imunizarea este voluntară, nu obligatorie

Campanie în turism pentru vaccinarea personalului. Imunizarea este voluntară, nu obligatorie

Campanie în turism pentru vaccinarea personalului. Imunizarea este voluntară, nu obligatorie. Hotelierii din România au demarat o campanie de înscriere colectivă pe platforma națională de programare pentru vaccinarea împotriva Covid-19.

Hotelierii din România au început de acum două săptămâni o amplă campanie de înscriere colectivă a angajaților lor pe platforma națională de programare pentru vaccinarea împotriva Covid-19 ca o măsură sanitară prin care doresc, pe de o parte, să-și protejeze personalul de o eventuală infectare cu acest virus și, de cealaltă parte, să le ofere și mai multă siguranță turiștilor care aleg destinații românești în acest sezon estival.

“Patronii unităților de cazare de la Marea Neagră cred că vaccinarea angajaților va oferi siguranță tuturor și că aceasta este o variantă mult mai bună decât solicitarea de teste sau adeverințe care să le permită turiștilor intrarea în hotel, o măsură pe care o consideră discriminatorie.” a declarat Anca Nedea, Director Executiv OPMCTA .

“Mulți dintre angajații noștri nu au acces sau nu știu să folosească platforma de vaccinare. În urma solicitărilor primite din partea lor, am decis să îi înscriem pe această platformă. Este un demers care vizează, în primul rând, protecția lor, oamenii fiind cea mai valoroasă resursă pe care o avem. Subliniem faptul că nu vorbim despre obligativitatea vaccinării, ci este la latitudinea fiecăruia dintre ei dacă doresc sau nu să se imunizeze. Până în acest moment, din cei peste 73.000 de angajați ai membrilor FPTR din toată țara, o mare parte a acceptat deja să se vaccineze”, a declarat Dragoș Răducan, Prim-Vicepreședinte Executiv FPTR .

Această campanie vine în continuarea celorlalte măsuri luate de hotelierii din România pentru a crea un mediu sigur din punct de vedere sanitar atât pentru angajați, cât și pentru turiști. În 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, FPTR a introdus în România certificarea “HELLO HYGIENE”, primul standard privind practicile de igienă și de siguranță a unităților din turism, respectiv măsuri concrete de prevenire și combatere a virusului Sars-Cov2. Datorită acestei abordări, nu s-a înregistrat niciun focar de infecție în hotelurile din țara noastră.

“Chiar dacă Guvernul nu a considerat turismul prioritar și ne demonstrează prin lipsa de implicare, conștientă sau nu, că îi este indiferentă soarta acestui sector de activitate cu capital majoritar românesc, hotelierii vor căuta întotdeauna modalități să supraviețuiască pentru ca romanii să-și poată petrece vacanța în țară în condiții de siguranță sanitară”, a subliniat reprezentantul FPTR.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (F.P.T.R.) are membri activi din toate structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare și alimentație publică clasificate, precum și agenții de turism licențiate și este singura federație patronală reprezentativă la nivel de ramură turism, având în componență angajatori care asigură venituri salariale pentru 37% din forța de muncă angajată în turism (73.752 salariați), și gestionează, într-o pondere covârșitoare, capital românesc, transmite FEDERAŢIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMÂNESC.