Lifestyle

Cadrele didactice ar trebui să aibă prioritate la vaccinarea împotriva COVID-19

Cadrele didactice ar trebui să aibă prioritate la vaccinarea împotriva COVID-19

UNICEF a cerut luni ca profesorii şi învăţătorii să aibă prioritate la administrarea vaccinurilor împotriva COVID-19 pentru ca procesul de învăţământ să se poate desfăşura cu prezenţă fizică, iar centrele şcolare să rămână deschise.

Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite a cerut într-un comunicat ca această colectivitate să fie vaccinată imediat după personalul sanitar din prima linie şi categoriile de risc, cele două grupuri care vor fi primele vaccinate în majoritatea ţărilor.

Declarația directorului executiv al UNICEF Henrietta Fore

„Pandemia de COVID-19 a perturbat educația copiilor din lumea întreagă. Vaccinarea cadrelor didactice reprezintă un pas important spre revenirea la normal în educație”, a declarat directoare executivă a UNICEF, Henrietta Fore.

„Deşi deciziile privind repartizarea vaccinurilor rămân la decizia guvernelor, consecinţele unei educaţii pierdute sau limitate o perioadă prelungită de timp sunt profunde, mai ales pentru cei mai defavorizaţi”, a insistat ea.

Fore a reamintit că, cu cât vor petrece mai mult timp copiii în afara şcolii, cu atât este mai probabil ca ei să nu se mai întoarcă niciodată la şcoală şi va fi mai dificil pentru părinţii lor să revină la locurile de muncă.

„Sunt decizii dificile care obligă la realizarea unor sacrificii dificile. Ceea ce nu ar trebui să fie dificil este însă decizia de a face tot ceea ce este posibil pentru a salvgarda viitorul generaţiei viitoare”, a subliniat Henrietta Fore.

Urmările închiderii școlilor timp îndelungat

UNICEF a reamintit că în cele mai grele momente, pandemia a determinat închiderea şcolilor la care învaţă aproape 90 la sută dintre elevii din întreaga lume, o cifră care de atunci s-a redus.

„UNICEF face apel ca, la administrarea vaccinului împotriva COVID-19, cadrele didactice să aibă prioritate, după vaccinarea personalului medical din prima linie și a categoriilor cu risc crescut. Acest lucru va permite protejarea cadrelor didactice împotriva virusului pentru a putea preda în clase și, în consecință, pentru a păstra școlile deschise.

Deciziile privind distribuirea vaccinurilor aparțin guvernelor, însă întreruperea sau perturbarea prelungită a educației are consecințe profunde, în special pentru copiii cei mai vulnerabili. Cu cât este mai lungă perioada în care copiii nu merg la școală, cu atât sunt mai mici șansele ca aceștia să reia școala și cu atât le este mai dificil părinților lor să se întoarcă la muncă”, spune Henrietta Fore.

Închiderea şcolilor continuă totuşi în multe locuri ale lumii, deşi – potrivit UNICEF – „există tot mai multe dovezi că şcolile nu sunt un factor important de transmitere comunitară.

Potrivit agenţiei ONU, la data de 1 ianuarie centrele de învăţământ erau închise pentru 1 din 5 copii din întreaga lume, reprezentând aproape 320 de milioane de elevi.

„Acestea sunt decizii dificile care obligă la compromisuri dificile. Însă ce nu ar trebui să fie dificilă este decizia de a face tot ce ne stă în putință pentru a apăra viitorul următoarei generații. Un prim pas în acest sens este protejarea celor care le deschid drumul spre viitor”, a conchis Henrietta Fore.