Actual

Bucureştiul lui Nicuşor Dan este precum un bolnav aflat în comă. Așa a descris edilul capitala

Bucureştiul lui Nicuşor Dan este precum un bolnav aflat în comă. Așa a descris edilul capitala

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, explică de ce investiţii făcute în prima parte a mandatului său de edil nu se văd, el făcând analogia dintre oraşul Bucureşti şi un bolnav aflat în comă şi explicând, în acest context, că atunci „când ai un bolnav în comă, te duci înăuntru, nu te ocupi de suprafaţă”. Dar totodată, are şi curajul, pentru prima dată, s-o laude pe Gabriela Firea.

Bucureştiul lui Nicuşor Dan este precum un bolnav aflat în comă

„În primul rând, un lucru bun este că nu se mai vorbeşte de corupţie în primărie. Cred că ăsta e un pas uriaş înainte. În al doilea rând, e o chestiune asumată. Bucureştiul este aşa, dacă vrem să vorbim plastic, este un bolnav în comă. Da…. şi atunci când ai un bolnav în comă, te duci înăuntru, nu te ocupi de suprafaţă. A ajuns în comă prin nefinanţare. Primarul Oprescu, spre exemplu, a găsit datorii de o sută de milioane de euro la termoficare şi le-a dus la nouă sute de milioane de euro. Primarul Firea, fără să facă mari lucrări de investiţii, avea un buget de patru miliarde şi cheltuia în fiecare an cinci miliarde pe fel de fel de târguri, evenimente, subvenţii. Am făcut o situaţie pe subvenţia pe care ar fi trebuit să o plătim la termie, pe care Bucureştiul ar fi trebuit să plătească la termie în ultimii 10 ani şi au fost 2,5 miliarde care nu s-au plătit şi alea sunt exact investiţiile care în momentul de faţă se văd”, a afirmat Nicuşor Dan la Prima TV, întrebat fiind dacă simte un val de nemulţumire în ceea ce priveşte nerealizările din mandatul său.

Întrebat care sunt principalele realizări ale sale în prima jumătate a mandatului, edilul a invocat semnarea contractului pentru achiziţia a 100 de tramvaie din fonduri europene, scrie news.ro.

„Cred că cel mai important lucru este care sunt acele schimbări de direcţie pe care le-am adus în administraţia Bucureştiului. Şi astea sunt trei. În primul rând am scos-o din faliment. Primăria Capitalei aşa cum am preluat-o, era o instituţie cu datorii curente de trei miliarde de lei adică bani pe care ar fi trebuit să-i dăm pe loc şi, şi mai important, cu conturile blocate. Adică nu putem să facem nicio investiţie. (…) Ăsta este primul lucru important. Am scos Primăria din faliment. Avem datorii şi în momentul de faţă – nu de nivel trei miliarde – ele sunt toate eşalonate. Am ieşit pe piaţă să ne împrumutăm de 550.000.000 ca să rostogolim o datorie mai veche pe care a făcut-o primarul Videanu când a cumpărat autobuzele Mercedes şi ne-am împrumutat mai ieftin decât Guvernul. Deci banii, dobânda pe care noi o plătim, e dobânda mai mică decât a Guvernului, ceea ce e un lucru extraordinar, ceea ce înseamnă că piaţa are încredere în noi. Şi, foarte important, la lucrările pe care le facem au reînceput să vină constructori şi în general furnizori care nu mai aveau încredere în Primăria Capitalei. Deci, ăsta este primul lucru. Al doilea lucru care din nou se vede mai puţin, e zona de urbanism”, mai spune Nicuşor Dan.

Nicuşor Dan: Este un calcul de oportunitate moştenit de la Gabriela Firea. E un calcul bun

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, explică de ce tramvaiele cumpărate de administraţia locală a Capitalei pe bani europeni sunt mai lungi decât peroanele existente, el arătând că a existat „un calcul bun” făcut de fosta administraţie atunci când a depus cererea de finanţare la Comisia Europeană, calcul în baza căruia vor exista reduceri de cheltuieli dacă tramvaiele sunt mai lungi.

„Este un calcul care s-a făcut foarte bine de fosta administraţie în momentul în care s-a lansat atât solicitarea de finanţare din partea Comisiei Europene, cât şi ulterior, contractul pentru tramvaie. Este un calcul de oportunitate. Care este bun. E un calcul bun, sigur că da, pentru că, vă dau exemplu linia 41 pe care o să circule o parte din aceste tramvaie, acolo avem tramvaie care vin la două-trei minute şi care sunt pline. Şi ele sunt de 27 de metri. În momentul în care o să ai un tramvai de 36 de metri, nu să mai vină la 2-3 minute o să vină la 3-4 minute şi cu un singur vatman. Deci ai făcut o economie şi de energie, şi de personal”, a declarat Nicuşor Dan duminică, la Prima Tv, scrie news.ro.

El a explicat că reabilitarea unui peron va costa 60.000 de euro, costuri care includ banda de asfalt, copertină, sistem de informare electronic.

„Un tramvai e două milioane de euro cel pe care îl cumpărăm noi de la Astra. Dacă ar fi de la Siemens sau de undeva, ar fi 3,5 milioane de euro, incomparabil mai mult trei milioane de euro faţă de 60.000 de euro cât este un peron. Deci, calcul de eficienţă s-a făcut foarte bine. Unde a greşit fosta administraţie a fost că n-a ştiut să facă achiziţia. După cum ştiţi, noi puteam să avem cele 100 de tramvaie, puteam să le avem în 2020 dacă nu se insista să se meargă pe soluţia greşită cu compania turcă”, mai spune edilul.

Acesta a explicat că în ceea ce priveşte flota de autobuze lucrurile sunt ”relativ bune”, în ceea ce priveşte troleibuzele administraţia „stă aşa şi aşa”, iar „pe tramvaie stăm foarte prost”.

Întrebat cum va arăta flota de mijloace de transport în comun a Capitalei până în 2024, Nicuşor Dan a răspuns că „speranţa” este să existe 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice, 122 de troleibuze, toate noi.

„Suferinţa mare o să rămână pe tramvaie, pentru că un autobuz e 250.000 de euro aşa cum am spus, un tramvai de 10 ori mai scump decât un autobuz clasic şi sunt sume mari”, adaugă primarul general.