Serviciul Butonul Roşu implementat, în anul 2015 în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici devine încet, încet un serviciu naţional, complementar celui de urgenţă 112.
Brăţara „Butonul Roşu”, destinată persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi izolate din România
Compania Națională Poșta Română a anunţat că de la 1 octombrie a devenit partener în dezvoltarea, la nivel naţional, al sistemului de alertă Butonul Roşu, un serviciu complementar celui de urgență 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate, din România.
Acest lucru înseamnă că poştaşii vor livra la domiciliu brăţara „Butonul Roşu”, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc, îi vor instrui și le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea și asistența la distanță. Prin folosirea unei brăţări, abonaţii Butonul Roşu pot primi asistenţă personalizată sau ajutor dedicat în situaţii de urgenţă medicală şi securitate personală.
La apăsarea butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat
La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent şi se declanşează protocolul de urgenţă personalizat, precum şi informarea familiei, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112..
Poştaşii nu solicită date bancare
De asemenea, Poşta Română comunică faptul că poştaşii nu solicită date bancare, lucru foarte important de ştiut pentru persoanele în vârstă. Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primeşte suport pentru revenirea în activitate.
”Serviciul Butonul Roşu a fost implementat, în 2015, în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins şi în alte localităţi, pentru 400 de beneficiari. În 2018, Telekom România a oferit suportul tehnic şi soluţiile de conectivitate pentru Direcţia de Asistenţă Socială Braşov, care a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru primii 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei, iar la începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Braşov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu”, conform comunicatului Poşta Română.