Cumpărăturile de astăzi, în ceea ce este cunoscut drept Black Friday, au atins un nou record în privința sumelor tranzacționate. În urma unui raport publicat la ora 11:20, volumele tranzacţionate de Black Friday în România au ajuns la aproape 169 de milioane de lei, o valoare record, ce a depășit cu 62,9% sumele cheltuite anul trecut. Numărul mediu de tranzacţii efectuate în fiecare minut a crescut la 319, aproximativ 5 tranzacţii pe secundă, făcând necunoscută criza economică generată de pandemie.
PayU România a publicat astăzi în timp real numărul total de tranzacţii înregistrate ce a ajuns la 212.635, în creştere cu 61,64% raportat la perioada de referinţă. De asemenea, volumele totale tranzacţionate cross-boarder au atins valoarea de 10,37 milioane de lei (+101,26%), la 16.737 de tranzacţii (+131,6%). În topul cross-boarder, în funcţie de banca emitentă a cardurilor, conduce Marea Britanie, cu 82,11% din total, urmată de Ucraina (7,3%) şi SUA (1,10%).
Datele arată, totodată, volume de plată cu un singur click de 92,89 milioane de lei, în creştere faţă de anul trecut cu 78,32%, şi un total al tranzacţiilor de 123.888, pe un plus de 86,9% de la an la an.Plăţile cu un card în rate s-au cifrat la 41 de milioane de lei, echivalentul a 27% din total. Pe categorii de produse, pe primul loc în preferinţe rămâne IT&C, cu 75% din total, urmat de eTail – produse variate (28,3%) şi Gaming (aproape 3%).
Cel mai important minut de cumpărături a fost atins în intervalul 7:44 – 7:45, moment în care au fost efectuate 4.792 de tranzacţii.
Bugetul mediu de 2.200 de lei pentru români
Valoarea medie a coşului de cumpărături se prezintă astfel: cu plată integrală 816 lei (+43% decât în anul precedent) şi plata cu cardul în rate 1.142 lei (+13%).Un studiu realizat de Kantar România arată că mai mult de jumătate dintre români (54%) vor cumpăra cel puţin un produs în cadrul campaniei de reduceri Black Friday din acest an, iar bugetul mediu alocat este de 2.200 de lei.
Cercetarea de specialitate evidenţiază o preferinţă crescută pentru mediul online în rândul potenţialilor cumpărători de Black Friday. Astfel, 46% dintre aceştia se gândesc prima oară la un magazin online, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. În topul retailerilor online preferaţi de români se află eMag, urmat de Altex.ro şi Flanco.ro.
Criza generată de pandemia de COVID-19 pare să nu fie resimțită de buzunarele românilor, iar în topul preferințelor de cumpărături rămân produse precum electrocasnicele, televizoarele, telefoane mobile și laptopuri.