Povești incredibile cu avioane au apărut pe prima pagină a ziarelor, de-a lungul timpului. De la prăbușiri spectaculoase, până la dispariții misterioase. Motivele sunt incredibile și rămân învăluite într-o ceață deasă de necunoscut.
Bărbați care au furat avioane de sub nasul responsabililor de trafic. De la prăbușiri spectaculoase, la dispariții misterioase
Câteva avioane, prăbușite intenționat sau date dispărute au un punct comun: aeronavele au fost furate de sub nasul responsabililor de trafic aviatic, făptașii cunoșteau locațiile date, nu erau piloți școliți în această profesie, iar motivele lor au rămas până astăzi misterioase, dar și incredibile.
Cel mai recent caz. Un operator de bagaje din aeroportul Seattle a furat un avion, înainte de a-l prăbuși, în mod deliberat, pe o insulă îndepărtată. Imaginile de pe camerele de supraveghere au dezvăluit momentul în care acesta s-a pornit să recurgă la fapta tragică și iremediabilă.
Richard Russell, bărbatul de 29 de ani, poate fi văzut trecând prin securitatea aeroportului din Seattle, îmbrăcat într-un tricou negru cu mesaj, ales special pentru această zi nefastă, imprimat pe spate: ”The Sky’s No Limit” (”Cerul fără limite” sau ”Cerul nu are limită”).
Imaginile au fost date publicității la cinci ani după evenimentul nefericit. Aeroportul Seattle este cel care a lansat imaginile, atât din interiorul terminalului, cât și de pe pista de decolare, după incidentul șocant din august 2018.
Un plan bine pus la punct
Urmând filmarea pas cu pas, anchetatorii au putut descoperi povestea, chiar de la începutul ei. După fermitatea cu care merge bărbatul, se poate înțelege că avea un plan în capul lui, bine pus la punct, pe care l-a urmat cu strictețe.
S-au scurs aproape cinci ore după ce a trecut prin securitate, și Russell este văzut îndreptându-se afară, spre zona de marfă a aeroportului. El folosește un vehicul de remorcare, pentru a împinge aeronava cu elice Alaska Airlines pe o cale de rulare, în timp ce colegii lui pot fi văzuți mergând, undeva, în apropierea acestuia, titrează The Sun.
Apoi, Russell poate fi văzut deschizând ușa cabinei către aeronava Q400 Turboprop, sărind în ”cockpit” (cabina pilotului) și decolând. Controlorii de trafic aerian au putut fi auziți rugându-l pe Russell să facă o aterizare în siguranță, dar lucrătorul aeroportului nu făcea altceva decât să glumească cu ei.
”Hei, crezi că dacă aterizez cu succes Alaska îmi va da un loc de muncă ca pilot?”, spunea Russell, râzând.
Responsabilii controlori au făcut toate eforturile necesare pentru a-l direcționa pe Russell către o pistă din apropiere, unde putea lăsa avionul în siguranță și el să își vadă mai departe de viață.
Numai că planul lui Richard Russell era cu totul altul. O descriere despre el și acțiunea lui a făcut-o chiar tânărul aflat în acțiune, pe cerul ”fără limite”.
”Am mulți oameni cărora le pasă de mine. Vor fi dezamăgiți să audă că am făcut asta. Aș dori să-mi cer scuze fiecăruia dintre ei. Doar un tip nebun, care și-a pierdut puțin controlul, cred. Nu am știut niciodată asta, până acum,” ar fi spus Russel, citat de Seattle Times.
Russell a prăbușit avionul, în mod deliberat, pe o insulă îndepărtată, aflată la 30 de mile distanță, la aproximativ 90 de minute după decolare, luându-și astfel viața.
Două avioane de luptă F-15 au fost trimise din Portland la doar câteva minute după decolarea avionului, pentru a-l urmări îndeaproape pe acest bărbat. Avioanele nu au reușit să intercepteze avionul înainte ca Russell să-și ia viața.
Faptul că lucra în aeroport i-a lăsat sinucigașului mulțe portițe deschise, având acces la tot ce îi trebuia pentru îndeplinirea unui plan, bine pus la punct, pe care, cu siguranță, îl păstra ascuns în cutiuța sufletului lui.
Anchetatorii FBI, citați de MailOnline, au spus că în spatele a ceea ce se vedea, Russell avea o posibilă viață stresantă, dar nu există niciun element clar privind motivația pentru acțiunile acestuia. FBI a notat moartea lucrătorului de la aeroport ca sinucidere.
Aparatul de zbor furat s-a prăbuşit pe o insulă aproape pustie. O televiziune americană a surprins flăcări în locul unde a avut loc impactul.
S-a prăbușit cu un avion furat
Charl Viljoen, pilot în cadrul aviației Kalahari ar fi părăsit localul unde soția sa participa la celebrarea venirii pe lume a unui bebeluș, apoi a furat un avion de mici dimensiuni cu planul de a-și ucide partenera, titrează Daily Mail.
Bărbatul a zburat amenințător, de câteva ori, deasupra localului unde se presupunea că se afla partenera lui de viață, determinându-i pe clienți să alerge spre primul adăpost ce îl vedeau cu ochii. La un moment dat, avionul, care se afla foarte aproape de pământ, se prăbușete și ia foc.
Foto: Captură video/Daily Mail
În urma incidentului, bărbatul a murit carbonizat. Unul dintre martori a declarat că bărbatul a și lovit-o pe femeie, înainte de a pleca și de a fura avionul.
Un Boeing cu multe semne de întrebare
Un alt caz care pare, de asemenea, bine pus la punct, de o minte ageră care a premeditat acțiunea, face referire la un avion Boeing care a fost furat chiar de sub „nasul” controlorilor de trafic aerian.
Un avion Boeing 727 (înregistrat cu seria N844AA) a decolat de pe aeroportul Quatro de Fevereiro din Luanda, Angola. Nu ar fi fost ceva neobișnuit, numai că nimeni nu știa cu siguranță cine pilota avionul, și nici s-a cerut autorizare pentru decolare. Acesta rămâne unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației, până în ziua de astăzi.
Conform Wikipedia, acest model de avion fusese construit în jurul anului 1975. La început, a fost deținut de compania American Airlines, după care a fost vândut unei companiei Aerospace Sales and Leasing.
La momentul decolării, avionul avea fuzelajul argintiu cu dungi albastre, albe și roșii, potrivit martorilor. Toate scaunele pasagerilor fuseseră scoase din interior, iar aeronava fusese amenajată pentru a transporta motorină.
Un articol publicat pe Medium amintește că, înainte de decolare, un bărbat fusese văzut intrând în avion. Era Benjamin Charles Padilla, care fusese contractat de linia aeriană să execute niște lucrări la aeronavă.
Lucrările de mentenanță necesitau mai mult de un om: asistentul lui Padilla, John Mikel Matantu, a fost văzut urcând și el la bord. Cei doi ingineri aveau sarcina să aducă aeronava la stadiul operațional, pregătind-o să fie preluată de IRS Airlines.
Niciunul dintre cei doi nu știa să piloteze un avion de asemenea dimensiuni. Matantu nu era pilot, iar Padilla avea licență doar pentru avioane ușoare, nicidecum pentru un Boeing.
În imagine Padilla, fericit cu bebelușul său. Foto: IASA
Potrivit relatărilor presei, la scurt timp după ce Matantu a urcat la bordul avionului, aeronava a început să ruleze spre o pistă de decolare, fără ca ocupanții să țină cont de indicațiile turnului de control.
Decolarea a fost executată de cineva care, evident, nu avea cunoștințe și experiență de zbor cu un Boeing 727, iar mișcările avionului au fost descrise ca fiind „haotice”.
Se presupune că că Padilla se afla la manșă, însă acest scenariu prezintă, la rândul lui, o problemă. Un Boeing 727 este operat în mod optim de o echipă de trei oameni. Toți cei trei piloți trebuie instruiți, în prealabil, corespunzător. Există suspiciunea că o a treia persoană ar fi urcat la bordul avionului, însă nu se știe cine, cum sau când.
Motivul din spatele furtului acestui Boeing
Deoarece furtul a avut loc la scurt timp după atacurile de la 11 septembrie, FBI și CIA au acordat o atenție deosebită acestui caz. Temerile au dispărut atunci când s-a descoperit că avionul, lung de 47 de metri, nu se mai afla pe continent, fapt evidențiat de imaginile surprinse din satelit.
Câteva rapoarte oficiale arătau că avionul fusese văzut, pentru ultima oară, deasupra Oceanului Atlantic. Ulterior, două surse au spus că l-au văzut în Guineea. Sora lui Padilla le-a spus reporterilor că era îngrijorată că fratele ei se prăbușise în ocean.
Orice ar fi fost, un lucru este cert, piloții care nu au mai pilotat anterior au dispărut prin moarte sau misterios, cu tot cu avioanele pilotate și furate.
Foto: arhiva (deschidere)