O sumă uriașă a fost investită pentru ca un pod din Republica Moldova, aflat pe o arteră principală de circulație, să fie reabilitat. Dar nu a fost să fie așa, pentru că aproape de inaugurare, podul s-a surpat. Imaginile postate de oameni pe grupurile de socializare vorbesc de la sine.
Au și moldovenii podurile lor. Un pod din Criuleni, reparat timp de doi ani, s-a surpat înainte de inaugurare. FOTO
Este vorba despre podul din Hrușova, Criuleni, Republica Moldova, al cărui acostament s-a surpat, brusc, inexplicabil și inopinant. Pe rețelele sociale, oamenii au publicat imagini de la fața locului și povestesc că prăbușirea a avut loc „la o săptămână” după încheierea lucrărilor de reparație, care au durat doi ani.
Pentru lucrări a fost alocată o sumă semnificativă. Este vorba despre 16,3 milioane de lei. Renovările au început încă în 2021, iar obiectivul urma să fie dat în exploatare în iunie 2022, însă autoritățile anunțau mai multe motive pentru care termenul a fost extins până la sfârșitul anului 2022.
Responsabilii de la Administrația de Stat a Drumurilor nu au răspuns la telefon pentru a comenta cazul. Între timp, vicepremierul Andrei Spînu relata pentru Unimedia că responsabilii s-au deplasat la fața locului pentru expertiză, iar costurile privind lucrările repetate le va suporta antreprenorul.
Potrivit lui oficialului moldovean Spînu, lucrările nu au fost încă recepționate, actul de predare-primire nu a fost, ăncă, semnat de cele două părți, prestatorul și respectiv, beneficiarul.
„Așa ceva nu este acceptabil și nu vom tolera construcții necalitative”, a declarat indignat chiar și ministrul Guvernmlui de la Chișinău. Conform IPN, lucrările de reparație a podului au fost realizate de S. A. Drumuri Criuleni, banii fiind alocați din Fondul Rutier.
Halucinantă explicație. „Ce vedeţi dumneavoastră acolo a fost o consolidare a unui sfert de con, care a fost făcută neconform de către antreprenor, în lipsa responsabilului tehnic. Acesta urmează să-şi remedieze reglementările şi să respecte toate consecinţele. Nu este niciun pericol pentru conducătorii auto”, a declarat Sergiu Galuşca, directorul adjunct al Administrației de Stat a Drumurilor, pentru o televiziune locală.
Această poveste de peste Prut ne duce cu gândul la Podul de la Luțca, de peste râul Siret, din România, care și el la rândul lui a cedat și s-a prăbușit. Doar că aici grozăvia a fost că în acel moment pe pod circulau două mașini care au căzut în apă. Unul dintre șoferi a avut nevoie de îngrijiri medicale. Podul de la Luțca din comuna Sagna, județul Neamț, s-a prăbușit la doar nouă luni după ce fusese repus în circulație.