Problemele legate de poluare sunt din ce în ce mai des puse pe masa autorităților pentru a găsi soluții care să conducă la reducerea acesteia.
După eliminarea taxei de poluare România a devenit „groapa de gunoi” a Europei, spun specialiștii.
Așadar, taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare ar putea reveni în perioada următoare pe agenda autorităţilor.
„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală.
El a mai spus că tot mai mulţi sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.
România, „magnetul” rablelor din Europa
După ce timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017 s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe.
În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională.
„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.
Programul Rabla a demarat in luna martie, iar anul acesta are alocat un buget-record de 405 milioane de lei. Estimarile oficialilor arata ca vor fi in jur de 60.000 de beneficiari.
„Valoarea primei de casare ramane la 6.500 de lei (1.350 de euro). Aceasta prima poate sa creasca cu inca 1.000 de lei daca masina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de 96 de g de CO2 per km”, a informat Ministerul Mediului.
România are în prezent cel mai mare bonus acordat maşinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.