Aspecte legate de infecția cu SARS-CoV-2. Medic: „Totul e întors pe dos. Ați crezut că profesorul de la Dublin e Dan Bitman?”
133 de studenți au scris un memoriu de 33 de pagini prin care au solicitat conducerii universității să aducă la cunoștința unuia dintre profesori câteva aspecte legate de infecția cu SARS-CoV-2 și măsurile de punere sub control a acestei infecții
”ÎNTÂMPLĂRI DIN BULĂ. AT WORLD’S END!”
„Ne tot pierdem vremea în discuții sterile dacă trebuie sau nu să ne vaccinăm cu doza a treia, în timp ce în lume se întâmplă transformări majore. Dar majore!”
Premieră în istoria milenară a învățământului mondial
„Ați crezut că mă refer la statuia lui Greta? Ați greșit. La înlocuirea lui Mozart cu Dua Lipa în programa de cultură muzicală a Universitții Oxford? Nooo.
Dar povestea mea are legatură cu învățământul universitar și cu o mare premieră în istoria milenară a învățământului mondial”.
„La Școala de Medicină a Universității din Dublin, 133 de studenți au scris un memoriu de 33 de pagini prin care au solicitat conducerii universității să aducă la cunoștința unuia dintre profesori câteva aspecte legate de infecția cu SARS-CoV-2 și măsurile de punere sub control a acestei infecții.
Astfel, pentru prima oară în istorie, studenții au elaborat materiale dedicate învățării profesorilor (în fine, un profesor). Curat premieră!”
Ce spun studenții?
- Că imunitatea indusă de infecția naturală cu coronavirus nu persistă pentru toată viața (și, deci, trecerea prin boală nu va rezolva pandemia deoarece imunitatea de turmă se va atinge gradual, fiind paralelizată de pierderea anticorpilor).
- Că nu este adevarat că singurii microbi transmisibili prin aer (și pentru care măsurile de distanțare ar fi potrivite) sunt bacilul tuberculos, variola sau Ebola. Mai întâi că variola nu se mai transmite (din fericire) fiind eradicată de vaccin. Apoi pentru că Ebola se transmite în principal prin secreții. Și, în fine, că toate virusurile respiratorii (între care cele mai celebre sunt gripal sau SARS-CoV-2, dar și alte virusuri majore, cum ar fi virusul rujeolei sau varicelei) se transmit prin aer. Și pentru a ne proteja de aceste virusuri utilizăm principii de carantinare constând din distanțare și portul măștii.
- Că nu există niciun studiu care să demonstreze teza profesorului potrivit căreia copiii care poartă masca la școală vor avea un IQ mai mic decât ceilalți copii frumoși, liberi și care ne arată chipul fără mască.
Faima lui Bitman n-a depășit încă granițele țării
„V-ați crucit? Aveți toate motivele. Ați crezut că profesorul de la Dublin e Dan Bitman? Ați greșit. Faima lui Bitman n-a depășit încă granițele țării.
Ceea ce e cu atât mai surprinzător în această poveste este că profesorul despre care vorbim nu este vreun amărât de gastroenterolog care s-a ocupat în viață de orice numai de meserie nu și pe care l-a apucat taman acum hărnicia. Ci un profesor de imunologie, cu pregătire serioasă, cu antecedente foarte respectabile (Max PLank Institute) și cu tenure. Ale cărei păreri complet neștiințifice și nejustificate au fost primite cu atâta revoltă de către comunitatea academică, încât au declanșat o mare dispută în jurul conceptelor de libertate vs incompetență academică”.
„Cine e? Probabil că ați ghicit deja: unul dintre cele mai sinistre caractere ale pandemiei, Profesor Dolores Cahill. Cea care de-a lungul ultimelor 20 de luni a spus aproape la fel de multe năzdrăvănii ca însuși Nazdrăvănel. A cărui muză și este dealtfel. Care n-a retras niciodată nici una dintre prostiile debitate cu seninătate și fără nicio responsabilitate. Totul sub pretextul și acoperirea libertății academice. N-are rost să discut prea mult despre dezbaterea în jurul acestui concept în condițiile în care un profesor universitar calcă senin în picioare toate principiile educației și științei. Au făcut-o alții mai bine”.
„Am vrut doar să punctez esențialul, anume că nu e totul pierdut. Avem o generație de noi medici care se formează în niște condiții fără precedent și într-un respect fără precedent față de lumea înconjurătoare și pericolele ei. Care răspund la provocări cu munca serioasă și susținută.
Duminică mi-a căzut un congelator și a trebuit să merg la școală la ora 10 seara. Biblioteca era plină. Nu numai, cafeteria era plină și ea, la fel ca și holurile. Copiii ăștia studiau. Nu aveau ce protesta, pentru că sunt toți vaccinați și se focusează pe lucruri cu adevărat importante.
Nu erau înghirolăiți, ci răsfirați prin toată școala de medicină, toți purtau masca și, cu calm și în liniște, învățau.
La școală, pentru ca să fie eliberați de orice tentație și factori care să le deturneze atenția.
Vă spun sincer că m-au impresionat atât de tare, încât foștilor mei studenți la microbiologie de anul trecut le-am deschis laboratorul ca să aibă mai mult spațiu și prize la pământ (wireless-ul nu merge așa de bine când ai de citit carte după carte online).
Adam, studentul meu în teză, care zilele astea redactează, le-a făcut loc. Pe el, pentru că l-am găsit la muncă la ora aia, l-am lăsat să lucreze în biroul meu.
Studenții mei mi-au povestit despre Dolores Cahill și studenții săi. Cu mândrie față de colegii lor, cărora studenții noștri le-au adresat un mesaj de susținere. Mi-au povestit și, cu invidie, despre unul dintre colegii lor care și-a folosit screentime-ul ca să pregătească un studiu despre dezinformarea COVID pe Tik-Tok”.
Ce-ar mai fi de spus? Doar:
“’Up is down’…well that’s just maddeningly unhelpful. Why are these things never clear?” („Totul este întors pe dos”… ei bine, asta e doar înnebunitor de nefolositoare. De ce aceste lucruri nu sunt niciodată clare?) ―Jack Sparrow
Dacă nu știți ce vedeți aici, uitați-vă la Pirates of the Caribbean. At World’s End. O să vedeți acolo că dacă toată lumea trage în aceeași direcție, se poate răsturna chiar și lumea. Care, deocamdată, e cu fundul în sus.”, potrivit Dr. Cristian Apetrei, profesor român de boli infecțioase și microbiologie în Divizia de boli infecțioase a Departamentului de Medicină la University of Pittsburgh, SUA.