Diviza de trend-uri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock lansează a patra ediţie a studiului național care măsoară tendințele din stilul de viață al românilor.
Ei au fost afectați de schimbările produse în urma pandemiei Covid-19, trag învățăminte și încearcă să se adapteze la noua realitate, relevă studiul Unlock privind trendurile pentru 2021. Principala concluzie este că aproape trei sferturi (72%) consideră că viața lor se va reconfigura anul viitor.
Românii au devenit mai sensibili
Mai mult ca niciodată, românii sunt mai sensibili decât în alți ani la ceea ce li s-a întâmplat și se uită mai atent la ce a funcționat în 2020, chiar dacă nu era ceva ce făceau în mod normal. La sfârșit de an, ei își fac bilanțul și se pregătesc să intre în 2021 cu lecțiile cât mai bine făcute și cu concluzii legate de viitor, majoritatea apreciind că viața lor nu va mai fi ca înainte de pandemie, ci una reconfigurată.
Studiul Unlock arată că, după un an marcat de pandemie, aproape 70% confirmă nevoia de frumos, iar 69% sunt de parere că tot mai mulți oameni învață să se bucure de micile plăceri ale vieții.
Independența emoțională va fi importantă pentru 66% dintre participanții la studiu, 63% dintre ei fiind în situația de a-și testa vulnerabilitatea în sensul recăpătării umanității, tot în această direcție 61% dintre ei fiind în căutarea autenticității atât în interacţiunile pe care le au, cât şi în produsele şi mărcile pe care le folosesc.
Mai mult, 68% dintre repondenți confirmă nevoia unui timp de reflecție, iar 65%, a unei deconectări de la stimulii și influențele externe pentru „reîncărcarea bateriilor”. 66% cred că este momentul căutării de sine, 65% sunt de părere ca oamenii așteaptă mai mult și fac o analiză mult mai aprofundată a situației înainte de a lua decizii importante, în timp ce 61% văd în jur tendința oamenilor de a trăi mai mult în prezent și de a se reconecta cu realitatea apropiată.
Pandemia i-a făcut pe români să fie mai toleranți
Această stare evoluează spre pozitiv, chiar spre o pozitivitate forțată în cazul a 67% dintre cei intervievați, 69% apreciind că stă în puterea oamenilor să facă schimbări și să controleze situația. De remarcat că tot 67% prevăd o toleranță amplificată față de ceilalţi, iar 63% consideră că vor fi empatici și vor evolua oferind ajutor celor din jur.
Grija față de mediu se menține ca trend și în 2021 pentru 61% dintre români, iar brandurile vor trebui să devină mai responsabile în opinia a 59% dintre repondenți. 66% apreciază că oamenii se vor uni în jurul atingerii unor scopuri comune în anul ce vine, iar România va trebui să dovedească, de asemenea, solidaritate, cred 53% dintre cei chestionați.
„Trendurile pentru 2021 ne arată un român mai sensibil, mai conectat la ce se întâmplă în jurul lui, mai aplecat către introspecție și analiză, dar și mai empatic, mai responsabil, mai deschis să ajute, să facă bine și să se schimbe.
Această situație nouă ne face să fim mult mai dispuși să ne reconfigurăm viața, principala caracteristică a românului în anul 2021. El va fi mai bine adaptat la o situație de criză și proactiv, ceea ce reprezintă o evoluție naturală surprinzătoare și îmbucurătoare“, a spus Adina Vlad, Managing Director Unlock.
România, marcată de o maturizare emoțională accelerată
„Pe fondul pandemiei, avem de-a face în România cu o maturizare emoţională accelerată: ea se manifestă prin afirmarea independenţei emoţionale, descoperirea intimităţii şi interiorităţii şi ascunderea vulnerabilităţii.
Cea mai mare nevoie a României este cea de creștere, noi fiind acum la vârsta adolescenței, iar cea mai mare dorință este cea de re-asigurare și confirmare. Adică de dragoste”, a afirmat antropologul şi consultantul Alec Bălăşescu.
Studiul a fost realizat în decembrie 2020 pe un eșantion de 1000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, reprezentativ urban, și arată cum oamenii și-au regândit atitudinile și modul în care trăiesc, acestea fiind prezentate sub forma a 19 trenduri sociale și profesionale. Studiul în versiune completă este disponibil la cerere la Unlock Market Research.