După ce au fost nevoiți să plece în străinătate pentru a-și găsi un loc de muncă, în cele mai multe cazuri mult mai bine plătit ca în țară, românilor li se promit anumite sume de bani de către stat pentru a reveni acasă definitiv. Pentru a-i determina să facă acest pas, statul le oferă celor interesați o recompensă financiară, însă doar dacă îndeplinesc anumite condiții și parcurg o serie de formalități, adică vor completa anumite formulare și documente.
Anunț pentru românii din străinătate. Ce primă oferă statul dacă revin acasă și se angajează
Secretarul de stat din Ministerul Muncii, Cristian Vasilcoiu le reamintește românilor, care vor să revină acasă, că pot beneficia de o primă de 12.500 de lei, plătibilă în două tranșe, dacă se angajează.
„Reamintesc românilor care vor să revină acasă că pot beneficia de o primă de 12.500 de lei, plătibilă în două tranșe, dacă se angajează”, a scris Vasilcoiu pe pagina sa de Facebook.
Cetățenii români, care au lucrat cel puțin trei ani consecutiv în țările UE , pot cere, la întoarcerea acasă, o primă de reinstalare, conform legislației în vigoare a țării noastre.
Legislația prevede și sumele de bani care pot fi acordate, dar și în care condiții pot fi obținute acestea.
Cuantumul primei este diferit:
12.500 de lei, pentru persoana fără loc de muncă ce îşi schimbă domiciliul pentru a se angaja;
15.000 de lei, pentru persoana fără loc de muncă ce îşi schimbă domiciliul pentru a se angaja şi care este însoţită şi de membrii familiei.
O întrebare la fel de importantă este ce documente sunt necesare pentru aplicarea cererii de obținere a banilor oferiți de statul român cetățenilor reveniți acasă.
Pentru a primi banii promiși de către statul român, o persoană care revine în țară trebuie să parcurgă o serie de pași care presupun completarea unor documente
o cerere-tip;
actul de identitate care să ateste domiciliul;
dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator cu precizarea locului de muncă;
angajamentul pentru respectarea obligației de a restitui integral sumele primite în situaţia în care raporturile de muncă sau de serviciu încetează într-o perioadă mai mică de 12 luni de la data încadrării în muncă;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii doi ani acesta (sau un alt angajator cu care are în comun administratorul sau un asociat) nu a mai fost în raporturi de muncă cu solicitantul;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte dacă se va asigura sau nu locuinţă de serviciu;
declaraţia solicitantului pe propria răspundere din care să rezulte dacă autoritatea publică asigură sau nu locuinţă de serviciu;
declaraţia pe propria răspundere a absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie din care să rezulte că, la data solicitării primei nu au promovat concursul naţional de rezidenţiat pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii, după caz;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului absolvenţilor instituţiilor de învăţământ din care să rezulte că nu are obligaţia, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
certificatul de căsătorie și, după caz certificatele de naştere ale copiilor în copie certificată pentru conformitate, precum și actele prevăzute de lege în cazul familiilor monoparentale.
”Iar suma nu e chiar mică”, mai scrie Cristian Vasilcoiu pe pagina sa de social media.