Economic

Anunț devastator. O mare companie auto închide fabrica. Trump e vinovat

Anunț devastator. O mare companie auto închide fabrica. Trump e vinovat

Anunț devastator. O mare companie auto a ordonat închiderea fabricii pentru 30 de zile. Marii producători sunt nevoiți să ia măsuri de criză.

Ford a anunțat că își va opri fabrica din Saarlouis, Germania pentru o lună de zile. Motivul a fost invocat, lipsă acută de cipuri. Acest deficit amenință industria auto, iar marii producători sunt nevoiți să reducă sau chiar să oprească producția de mașini.

Deficitul de semiconductori are legătură și cu politicile lui Donald Trump

Criza determină Ford Motor, Subaru şi Toyota Motor să reducă producţia în principal în Statele Unite.

„Urmărim îndeaproape situația și ajustăm programele de producție. Pentru a minimiza efectul asupra angajaților noștri, furnizorilor, clienților și dealerilor din toată Europa”, a declarat Ford.

Deficitul de semiconductori are legătură și cu politicile lui Donald Trump care vizează reducerea transferurilor de tehnologie către China.

Producătorii de automobile afectaţi pe alte pieţe se numără Volkswagen, Nissan Motor şi Fiat Chrysler

Un producător de automobile a mutat producţia de cipuri de la SMIC, intrată sub sancțiuni, către o divizie din Taiwan. Şi este deja extrem de suprasolicitată, iar Ford a fost nevoit să mai închidă o fabrică în Louisville, Kentucky, săptămâna trecută.

O fabrică auto din Kentucky, care produce SUV-ul Escape, a fost nevoit să oprească activitatea din cauza lipsei unui cip. Acesta face parte din sistemul de frânare al vehiculului, a spus un oficial.

Mai mult, Volkswagen a anunțat că va trebui să ajusteze producția în uzinele din China, America de Nord și Europa în acest trimestru. Modificările vor afecta producția celui mai vândut model, VW Golf, precum și modelele de la mărcile Audi, Skoda și Seat.

Conform analiștilor, cel mai mare producător auto din lume ar putea pierde aproximativ 4% din producția trimestrială globală.

„Facem tot ce ne stă în putință pentru a reduce la minimum pierderea pentru a ne asigura că livrările normale către clienți pot fi reluate cât mai repede posibil”, a spus managerul de achiziții al Grupului Volkswagen, Murat Aksel.

Markus Duesmann, directorul general, a spus că Audi va încerca să limiteze pierderile de producție la 10.000 de mașini în primul trimestru.

De asemenea, producătorii auto japonezi Toyota au declarat că au fost forțaţi să oprească temporar producția la o fabrică din Guangzhou, China, pe 12 ianuarie, informează CCN, citat de evz.ro.