Inspectoratul General pentru Situații de Urgență scoate mai multe posturi de pompieri la concurs, în urma deficitului de personal. Iată câte posturi sunt puse la dispoziție
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) anunţă că va scoate la concurs, în perioada următoare, peste 1.500 de posturi vacante, existente la nivel naţional. Din totalul acestora, 1.000 sunt pentru încadrarea subofiţerilor conducători auto lângă structurile de intervenţie şi 577 pentru ofiţeri şi subofiţeri din structurile suport, pentru domeniile prevenire, resurse umane, achiziţii, logistică, relaţii publice, financiar, comunicaţii şi IT, pregătire pentru intervenţie, secratariat şi centrul operaţional.
“Anunţurile de concurs vor fi afişate pe site-ul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi pe website-urile inspectoratelor judeţele pentru situaţii de urgenţă/al municipiului Bucureşti-Ilfov”, susține Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
Condiții de angajare
Inspectoratul a precizat că persoanele cărora nu le e frică de întuneric sau de înălțime și au o condiție fizică foarte bună, au șanse mari de a ocupa aceste posturi. Pentru postul de servant, pot aplica persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, iar pentru locurile desinate formațiunii de pază, vor fi recrutate persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani.
Pregătirea necesară ocupantului postului este învățământul general obligatoriu. Învățământul general obligatoriu cuprinde învățământul primar (clasa pregătitoare și clasele I-IV), învățământul gimnazial (clasele V-VIII) și primii 2 ani ai învățământului secundar superior (clasele IX-X din cadrul învățământului liceal sau primii 2 ani din cadrul învățământului profesional).