Actual

Analiză: Românii au cheltuit mai puțini bani anul acesta pe cadourile de Paște! Pe ce s-a dus bugetul acestora

Analiză: Românii au cheltuit mai puțini bani anul acesta pe cadourile de Paște! Pe ce s-a dus bugetul acestora
sursa foto infofinanciar

Compania cea mai mare din lume în ceea ce privește furnizarea de servicii și tehnologii de plată a examinat numărul și valoarea tranzacțiilor electronice efectuate în cele două săptămâni de dinaintea sărbătorii de Paște, atât în 2023 cât și în anul precedent, la furnizorii de carne, dar și în piețele specializate, brutării, magazine alimentare, supermarketuri, magazine de produse cosmetice, de jucării, spălătorii auto și locații de cazare.

Conform datelor înregistrate, vânzările de produse alimentare și de servicii specifice au înregistrat o creștere de aproape 40% în comparație cu anul trecut. Numărul total de tranzacții a crescut cu aproximativ jumătate de milion în perioada de Paște din 2023, ceea ce a generat o valoare totală de aproximativ 50 de milioane de lei. Românii au cheltuit aproape de două ori mai mult la brutării, măcelării și magazinele de cartier, însă s-a observat o reducere a bugetului alocat pentru jucării.

Românii au preferat să cumpere alimente, în defavoarea jucăriilor

S-au observat creșteri semnificative ale vânzărilor la furnizorii de produse din carne, cu o creștere de 112%, de la 1,7 milioane de lei în 2022 la 3,6 milioane de lei în 2023. De asemenea, la magazinele de proximitate și piețele/târgurile de specialitate s-a înregistrat o creștere de 97%, de la 4,1 milioane de lei în 2022 la 8,2 milioane de lei în 2023, iar la brutării s-a observat o creștere de 84%, de la 1,4 milioane de lei în 2022 la 2,6 milioane de lei în 2023.

Magazinele alimentare și supermarketurile au înregistrat cele mai mari sume cheltuite, cu peste 1,5 milioane de tranzacții electronice, în valoare de aproximativ 152 de milioane de lei. Acest lucru reprezintă o creștere de aproximativ o treime față de anul precedent.

Bugetul pentru vacanțe și înfrumusețare a crescut

În perioada de Paște, românii au tendința de a investi foarte mult în modul de petrecere a timpului liber sau în servicii de cosmetizare. Anul acesta, s-a observat o creștere de 19% a cheltuielilor la frizerii și saloane de înfrumusețare, iar la magazinele cu produse cosmetice s-a înregistrat o creștere de 53% în comparație cu anul precedent. De asemenea, la spălătoriile auto, românii au plătit cu 13% mai mult decât în 2022.

Bugetul pentru minivacanța de Paște a fost mai mare anul acesta. Românii au cheltuit aproximativ 7,5 milioane de lei la unitățile de cazare, cu 1,3 milioane de lei mai mult decât anul trecut, ceea ce înseamnă o creștere de 21%. În Vinerea Mare, tranzacțiile electronice realizate la hoteluri, pensiuni și resorturi au înregistrat o valoare cu aproape 50% mai mare decât în ziua precedentă.

Vânzările în magazinele de jucării au scăzut cu 36% față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2022, se înregistra o tranzacție medie de 220 de lei, în timp ce anul acesta românii au plătit în medie numai 180 de lei de fiecare dată când au cumpărat jucării pentru copii, potrivit RomâniaTV.