Scandalul logo-ului pentru stațiunea Mamaia a început săptămâna trecută. După un rebranding anunțat cu mare pompă, a reieșit că identitatea vizuală nu este originală.
În vreme ce acest logo a costat 800 de euro, întregul pachet de branding ajungea la valoarea de 16.000 de euro. Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța a comunicat astăzi că, în urma prejudiciului de imagine suferit din cauza agenției de publicitate, advertiserii nu vor primi niciun ban. De asemenea, nu va mai fi folosit niciun element din branding-ul propus de Blue Sky Advertising SRL.
„Decizia conducerii OMD de a pune capăt colaborării cu Blue Sky Advertising SRL vine ca urmare a prejudiciului de imagine suferit de staţiune, în ultimele zile. Lansarea campaniei de promovare a fost grav afectată de asocierea brandului Mamaia cu elemente grafice care nu reprezintă esenţa acestuia. Odată cu rezilierea contractului, elementele de branding propuse de agenţie, logo, slogan, manual de identitate vizuală, nu vor mai fi folosite de OMD. În condiţiile în care drepturile de proprietate intelectuală nu vor fi transferate, în cadrul contractului nu va fi efectuată nicio plată”, a anunțat OMD Mamaia-Constanța.
Ce se va întâmpla cu imaginea stațiunii Mamaia
Mamaia va trece în continuare printr-o schimbare de imagine: de această dată prin intermediul unui concurs național, după cum anunță OMD:
„Având în vedere interesul crescut în legătură cu acest subiect atât din partea publicului larg, cât şi din partea specialiştilor din industrie, OMD va organiza, în perioada următoare, un concurs naţional de soluţii, pentru crearea unui brand nivelul standardelor internaţionale actuale, care să reflecte corect identitatea staţiunii Mamaia. Un juriu de specialitate, selectat la nivel naţional, va evalua propunerile tuturor agenţiilor şi artiştilor grafici, care vor alege să se înscrie în competiţie. Pentru a încuraja o participare cât mai largă, OMD îşi anunţă şi intenţia de a oferi premii pentru propunerile selectate”.
Cei care sunt interesați să creeze un design și o identitate de brand pentru cea mai populară dintre stațiunile litoralului românesc trebuie să știe că vor primi un brief pe baza căruia să conceapă elementele vizuale care să promoveze Mamaia. Timpul de lucru pus la dispoziție va fi unul amplu, asigură OMD:
„Detaliile cu privire la condiţiile de participare vor fi oferite în perioada următoare, însă, pentru obţinerea celui mai bun rezultat, concursul se va întinde pe o perioadă de timp care să permită artiştilor grafici dezvoltarea de creaţii unice, în baza brief-ului oferit. Propunerea selectată în urma concursului va servi ca fundament al strategiei de marketing şi va susţine eforturile de promovare a staţiunii, pe parcursul următorilor ani”, a comunicat Organizația, citată de Realitatea.