Una dintre liniile de marketing ale companiilor farmaceutice vizează promovarea produselor prin intermediul medicilor.
Aceștia sunt stimulați să prescrie un anumit medicament prin invitarea la congrese internaționale. Cei mai mulți medici spun că nu și-ar permite să se ducă „nesponsorizați” la astfel de evenimente. De obicei, congresele sunt organizate în țări exotice și asigură, pe lângă prezentări de tehnici, de cercetări și de produse, cazare de lux și dineuri copioase.
Turismul medical, finanțat de giganții industriei farmaceutice și în România, este o tehnică agresivă de marketing care are drept scop convingerea medicilor să prescrie anumite medicamente.
Ba, mai mult, medicul Adina Alberts susține, pe o rețea socială, că medicii români au fost sponsorizați în anul 2019, de companiile producătoare de vaccinuri, cu sume fabuloase.
Pfizer are 330 de medici loiali în România
„În topul celor mai mari companii farmaceutice din lume, conform Wikipedia, pe locul întâi se află compania Johnson&Johnson, companie care a cheltuit pe sponsorizări medici și asociații de medici din România, nu mai mult de 550 000 de lei în 2019, conform anm.ro.
Pfizer, care în clasamentul Wikipedia este pe locul 3, și care până în februarie anul trecut, în România avea 330 de angajați în două unități localizate în București și Cluj-Napoca, fabrica din Cluj fiind preluată ulterior de GSK , a sponsorizat cu aproximativ 3,5 milioane de lei medici și asociații de medici din România în 2019 (conform anm.ro), de departe aceasta reprezentând cea mai mare sumă cheltuită în acest mod, referindu-mă aici la companiile care dezvoltă în prezent vaccinuri anti-COVID.
Astra Zeneca a sponsorizat în 2019 medici și asociații de medici din România cu doar cu 1,1 milioane lei.
Concluziile… Vă invit să le trageți fiecare dintre dvs.”, scrie medicul Adina Alberts.