Nici nu s-a terminat bine scandalul cu Blue Air și mărturii cutremurătoare scot la suprafață dramele ascunse ale piloților de aeronave.
Adevăratele drame ale unor piloți ai avioanelor de pasageri ies la suprafață. Suferințele lor sunt de-a dreptul îngrijorătoare. Video
Munca de pilot pentru o companie aeriană comercială a fost întotdeauna o muncă stresantă, dar de la pandemie s-a înrăutățit şi mai mult. Unele companii au tăiat peste 1.000 de locuri de muncă la începutul pandemiei Covid-19, după care au constatat brusc că nu mai au suficient personal.
”Suntem stresați, suferim în tăcere”
Combinat cu lipsuri similare în aeroporturi, acest lucru a însemnat întârzieri și întreruperi, coșmarul trăit de mulți în această vară a lui 2022. Dacă pasagerii întârzie doar câteva minute la poartă, aeronava poate rata slotul atribuit de controlul traficului aerian, ceea ce înseamnă o așteptare de o oră și jumătate pentru încă unul. Și acesta este doar un exemplu.
”Suntem stresați, suferim în tăcere”, așa spun cei care au avut curaj să povestească drama pe care o trăiesc de mai mult timp.
O poveste este relatată și distribuită masiv în aceste zile, prin intermediul internetului, de un om din sistem, care este de la sine înțeles că a dorit să își păstreze anonimatul. Dacă până mai ieri, piloții găseau plăcere, acum, mulți dintre ei abia așteaptă să aterizeze, înapoi, și o dată ce se află pe pământul natal o zbughiesc, la propriu, acasă.
Cu ce se confruntă piloții în zbor
Oricât de bine ai fi pregătit psihologic, inevitabil există o tensiune ascunsă, atunci când echipajul de cabină se poate trezi prins într-un tub de aluminiu cu pasageri furioși (și uneori beți). Au fost câteva cazuri în această vară când lucrurile au scăpat de sub control, relatează backnews.ro.
Iată ce povestește pilotul care a avut în fața lui o realitate crudă:
”Am avut un pasager, frustrat de întârzieri, care nu dorea ca nimeni altcineva să folosească dulapul de deasupra lui. A fost ceva minor, dar el şi-a pierdut cumpătul şi a ţipat la toată lumea: „Dacă foloseşti dulapul ăla, o să-ți scot dinții”.
În alte ocazii, nu a existat suficient personal la sol pentru a scoate pasagerii din avion. Acest lucru este dificil mai ales atunci când există un pasager într-un scaun cu rotile și este blocat fără acces. Aș spune că aproximativ 80% din turele mele din timpul verii s-au terminat cu câteva ore mai târziu decât era planificat.
Ar fi suportabil dacă ne-am simți apreciați de către angajatorul nostru, dar mulți piloți cu experiență ca mine (de 20 de ani zbor pe avioane comerciale) au fost puși cu contracte cu normă parțială ca parte a unui impuls economic al companiei aeriene, în timp ce noii piloți ( care au acumulat în mod normal datorii uriașe în timpul instruirii) li se oferă termeni și condiții semnificativ reduse”.
Un sondaj efectuat de Trinity College din Dublin în 2020 a constatat că 20% dintre piloți și un procent șocant de 58% din echipajul de cabină prezentau simptome de depresie. Și iată că nici anul acesta nu a fost și nu este mai bine, stresul și problemele accentuându-se.
Amintim că în urmă cu puțin timp, doi piloți ai companiei aeriene Air France au fost suspendați după ce s-au luat la bătaie chiar în timpul unui zbor între Geneva și Paris.
Disputa dintre cei doi a izbucnit la puțin timp după decolare și a fost auzită chiar și de pasageri. Ceilalți membri ai personalului de la bord au reușit să-i despartă într-un final pe cei doi, urmând ca doar unul dintre aceștia să rămână în cabină pe durata zborului. Motivul nu se cunoaște cu exactitate, dar posibil și aici stresul prelungit și-a spus cuvântul.
Materialul pe larg despre povestea celor doi – click aici.
Foto: thehindubusinessline