Potrivit unui comunicat de presă al organizației, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a autorizat cinci cereri de finanțare depuse de unitățile administrativ-teritoriale în calitate de solicitanți pentru 105 autoturisme second-hand în valoare de 252.000 de lei în cadrul inițiativei „Rabla Local”.
De asemenea, membrii Comitetului de aprobare al AFM au acceptat 457 de cereri de finanțare pentru programul „Rabla Clasic”, în valoare totală de 11.437.500 lei pentru 729 de automobile și 25 de motociclete.
Unde puteți vedea cererile aprobate de AFM?
Secțiunile de pe site-ul AFM dedicate programelor „Rabla locală” și „Rabla clasică” oferă listele cu cererile care au fost aprobate pentru aceste programe.
Cetățenii care doresc să castreze vehicule cu o vechime de cel puțin 15 ani se înregistrează pe platforma națională de pe site-ul AFM special pentru programul „Rabla Local”, după ce municipalitățile au finalizat cerințele de înregistrare, iar apoi își predau vehiculele poluante la unitățile de casare autorizate.
Apoi, pentru a radia autovehiculul și a câștiga un stimulent de casare de 3.000 de lei, trebuie să depună certificatul de casare la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Inițiativa „Rabla Local” are un buget total de 500 de milioane de lei, în timp ce bugetul pentru programul Rabla Clasic este puțin mai mare, mai exact de 560 de milioane de lei în acest an. Mai mult, programul Rabla Plus are la dispoziție 780 de milioane de lei pentru persoanele și firmele interesate să achiziționeze în acest an o mașină electrică sau hibridă, potrivit sursei citate.
România vrea să caseze aproximativ 250.000 de mașini vechi
Programul de casare a autovehiculelor vechi (Rabla Local), care are ca scop scoaterea din circulație a mașinilor uzate și foarte poluante, este o altă inițiativă care completează inițiativele Rabla Clasic și Rabla Plus. Taxa pentru scoaterea din circulație a unui autoturism mai vechi de 15 ani în cadrul acestui program este de 3.000 de lei. Programul „Rabla Local”, care va fi executată cu ajutorul unităților administrativ-teritoriale și va avea un buget de 240 de milioane de lei, va permite distrugerea a aproximativ 100.000 de mașini vechi.
Totodată, România s-a angajat să scape de circa 250.000 de autovehicule cu o vechime mai mare de 15 ani până în 2026, în cadrul Planului Național de Refacere și Reziliență (PNRR).
Anul acesta, prin intermediul Programului de microbuze electrice, vor fi achiziționate pentru prima dată microbuze electrice, microbuze hibride și microbuze alimentate cu GNC pentru transportul studenților. Potrivit AFM, această inițiativă are un buget de 300 de milioane de lei, scrie RomâniaTV.