Actual Social

A fost descoperită bacteria Salmonella la un produs comercializat la noi în țară. Azi UE a intervenit în favoarea consumatorilor

A fost descoperită bacteria Salmonella la un produs comercializat la noi în țară. Azi UE a intervenit în favoarea consumatorilor

A fost retras de la vânzare un produs cumpărat frecvent de români, dintr-un mare lanț de magazine din țara noastră, Lidl. Motivul retragerii produsului este depistarea prezenței bacteriei Salmonella, devenită patogenă pentru om, prin consumul de alimente contaminate.

Lidl România recheamă produsul „Belbake Semințe de susan 200g“, preventiv, după ce o analiză efectuată a detectat prezența Salmonella spp (/25g), o bacterie ce provoacă grave afecțiuni intestinale.

A fost descoperită bacteria Salmonella la un produs comercializat la noi în țară. Românii sunt rugați să returneze de urgență

Decizia Lidl vizează exclusiv produsul „Belbake Semințe de susan 200g“, iar alte produse din aceeași gamă nu sunt afectate de măsură, transmite Lidl.  Se pare că este vorba despre lotul 304-2216111, ce are termenul de valabilitate 18. 03. 2023. Cei care au achziționat produse din acest lot sunt sfătuiți să nu le consume și să le returneze în orice magazin Lidl, urmând a fi restituită contravaloarea produselor cumpărate, fără a fi prezentat un bon fiscal.

Clienții care doresc mai multe informații sunt invitați să contacteze lanțul de mazine Lidl telefonic, la 0800.896.622 sau prin intermediul adresei de e-mail: info@lidl.ro.

La începutul lunii, comisarii ANPC din Bucureşti au găsit grave nereguli la două magazine din Capitală, parte din reţele naţionale, şi au dispus întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din acelaşi lanţ, la nivel naţional. Magazile au fost amendate cu 90.000 de lei.

„În perioada 02-03.05.2022, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor din Municipiul Bucureşti (CPCMB) a desfăşurat activităţi de control la două magazine aparţinând lanţurilor Lidl şi Mega Image, situate în sectorul 1 al Capitalei şi, pentru prima dată în istoria Autorităţii, verificările au fost urmate de întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din acelaşi lanţ, la nivel naţional”, potrivit unui comunicat de presă.

Probleme în magazinele Lidl din Marea Britanie

Magazinele Lidl din Marea Britanie au comercializat un tip de bere ce conținea dioxid de sulf, lucru care nu a fost trecut și pe eticheta produsului. Este vorba despre un lot de bere rechemat de magazinele Lidl din Marea Britanie, dioxidul de sulf prezent în produse fiind deosebit de periculos pentru cei care au o sensibilitate la sulfiți sau dioxid de sulf.

Numele produsului este Starovice Czech Lager, dintr-un lot având un termen de valabilitate până pe 16 octombrie 2022, fiind îmbuteliat în sticle de 500 de ml.

Cei care au comercializat acest produs sunt sfătuiți să nu-l consume, mai ales dacă știu că au o anumită sensibilitate la astfel de conservanți. Mai mult, produsul poate fi returnat chiar și fără bon fiscal, clienții urmând a primi contravaloarea produselor cumpărate anterior, conform The Sun.

susan

Norme mai stricte pentru protecţia consumatorilor

Directiva privind o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii Europene în materie de protecţie a consumatorilor şi modernizarea acestor norme intră în vigoare sâmbătă, 28 mai, potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar.

Adoptate în noiembrie 2019, normele actualizează instrumentele disponibile pentru a aborda provocările cu care se confruntă pieţele digitale. Acestea le vor oferi atât consumatorilor, cât şi autorităţilor competente instrumente mai puternice pentru a-şi exercita drepturile, cum ar fi impunerea unor sancţiuni mai severe sau a unor măsuri reparatorii împotriva prejudiciilor.

„Noile norme demonstrează încă o dată importanţa pe care Europa o acordă garanţiilor efective pentru consumatori. Acestea vor garanta protecţia consumatorilor faţă de practicile neloiale online, aşa cum se întâmplă şi offline, făcând ca normele de protecţie a consumatorilor să fie adecvate pentru era digitală”, a declarat vicepreşedinta pentru Valori şi Transparenţă, Vera Jourova.

În contextul unei lumi digitale în continuă evoluţie, Comisia continuă să depună eforturi pentru a se asigura că legislaţia este potrivită pentru viitor şi că le oferă aceeaşi protecţie consumatorilor atât online, cât şi offline.