Lifestyle

Primarul Sectorul 6 îi pune frână primarului general. Ciucu: Trenul metropolitan promis de Nicușor Dan e inutil. Nu îl susţin

Primarul Sectorul 6 îi pune frână primarului general. Ciucu: Trenul metropolitan promis de Nicușor Dan e inutil. Nu îl susţin

Primăria Sectorului 6 a demarat lucrările de amenajare a Parcului Liniei. Acesta se află în cartierul Militari, zona Lujerului, și urmează să fie amenajat pe fosta cale ferată, ce deservea înainte de 1989 mai multe fabrici. Cea mai cunoscută era Fabrica de lapte, distrusă după 1989.

Primarul Sectorul 6 îi pune frână primarului general. Ciucu: Trenul metropolitan promis de Nicușor Dan e inutil. Nu îl susţin

Parcul lui Ciprian Ciucu dă peste cap planurile primarului general Nicuşor Dan privind trenul metropolitan. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, Nicușor Dan a propus finanțarea prin PNRR, iar lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.

Primarul Ciucu le-a mulţumit celor de la Ministerul Transporturilor şi CFR, pentru că, spune el „au înţeles nevoia publică a acestui proiect” şi se declară încrezător că toată linia va fi transformată într-un parc longitudinal, pentru locuitorii din cartierul Militari care nu au niciun parc.

„Eu fac lucrări care sunt perfect reversibile, pun băncuțe, iarbă. Eu nu susțin proiectul trenului metropolitan, consider că este inutil. De ce? 200 de metri, pe bd. Iuliu Maniu este metrou, pe bd. Timișoara este tramvai, vom extinde linia peste Șoseaua de Centură. O asemenea investiție nu se justifică fiindcă am alternative”, a explicat Ciucu pentru HotNews.ro.

Proiectul lui Nicușor Dan a rămas deocamdată „unul ambițios”

Trebuie spus că proiectul lui Nicuşor Dan privind realizarea trenului metropolitan se face tot cu sprijinul Ministerului Transporturilor şi CFR.

„Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”, declara Nicuşor Dan în septembrie 2021, în prezenţa reprezetanţilor de la Ministerul Transporturilor.

Ciucu: Nu pot ține terenul în mizerie până vor face proiectul cu trenul

Parcul Liniei va avea 4 hectare de spațiu verde, lucrările vor dura 1 an și costă 13,5 milioane de lei.

Ciprian Ciucu spune că Primăria Capitalei trebuie să facă un studiu de fezabilitate, astfel încât să vadă cine va călători cu acest tren în zona respectivă, de unde până unde și dacă se justifică.

„Iau oamenii de la CET Vest, Cascadelor, Domnești, Clinceni și îi duc pe bd Vasile Milea. Dacă vin cu studiul de fezabilitate ca să justifice investiția, eu nu am nicio problemă”, a explicat Ciucu, precizând că terenurile trebuie intabulate, făcut studiu de fezabilitate, trebuie achiziționat material rulant. Proiectul este întârziat și imposibil de făcut în acest mandat. Eu nu are rost să țin acel teren 7-8-10 ani, până vor face proiectul, în mizerie. Eu le dau cetățenilor din Militari un parc”.