Pentru ca România să fie la fel de modernizată ca alte națiuni europene, infrastructura trebuie să fie mult îmbunătățită. Pentru a îndeplini anumite criterii operaționale și de trafic, principalele structuri care trebuie create sunt autostrăzile, drumurile naționale și comunale, precum și rețelele feroviare.
Infrastructura națiunii i-a nemulțumit semnificativ pe români. Progresul economic al țării depinde în mare măsură de investițiile în acest domeniu. Ca urmare, CNAIR a anunțat o licitație pentru construirea șoselei de centură a orașului Buftea pe DN1A. Șoseaua de centură, cu o lungime de 6 kilometri, va fi construită în baza contractului de 330 de milioane de lei care a fost pus la bătaie.
330 de milioane de lei pentru 6km de șosea
Licitația pentru proiectarea și construirea șoselei de centură Buftea a fost lansată duminică, 30 aprilie, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Efortul inițial de a construi o centură ocolitoare a orașului Buftea a fost abandonat din cauza unor probleme cu constructorul selectat, care nu a părut să semneze contractul, potrivit explicațiilor oficiale. Contractul din 2021 a fost estimat la 200 de milioane de lei.
Noul contract ar urma să coste între 330 și 390 de milioane de lei și să dureze 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizare. VO Buftea, în lungime de 5,77 kilometri, care se desprinde de pe DN1A la kilometrul 17, continuă spre nord, evitând pe partea estică complexul Avicola Buftea, unde se intenționează construirea de locuințe comunitare. În continuare, se folosește de un pasaj natural care urmează canalul la est de Buftea, aproximativ paralel cu DN1A.
Cum va arăta șoseaua
Conform caietului de sarcini, șoseaua de centură va avea o lungime de 18,6 metri, din care 14 metri vor fi de carosabil cu patru benzi cu profil de drum rapid. Astfel, vor exista două locuri de parcare, o bandă de urgență 2X0 de 75 de metri și o zonă mediană de 1,6 metri lățime. Prin expropriere se vor achiziționa peste 320.000 de metri pătrați, adică 13% terenuri neagricole și 87% terenuri agricole, pentru a dezvolta această rută care va aduce beneficii publice.
Proiectul include construcția a trei treceri și a două intersecții cu sens giratoriu. Astfel, la km 0+610, se va construi un pasaj suprateran peste un drum betonat, iar la intersecția cu DJ101, se va construi un sens giratoriu, precum și un pasaj suprateran pe varianta de ocolire. De asemenea, se va supratraversa linia de cale ferată dintre București și Ploiești.
La kilometrul 0+000 va fi construit și un sens giratoriu care va permite conectivitatea cu șoseaua de centură a Bucureștiului. Potrivit Economedia, intersecția dintre varianta de ocolire și DN1A se află pe strada Metalurgiei, la kilometrul 21+700.